Thursday, February 20, 2014

GILIRAN MIC DAN IPF BELASAH MOORTHY

PRESIDEN IPF

KETUA PEMUDA MIC 


Presiden Barisan Kemajuan India Malaysia (IPF) Datuk M. Sambanthan meminta Waythamoorthy supaya tidak mengulangi kenyataan yang memburukkan kerajaan demi kepentingan sendiri.

    
Tindakan Waythamoorhty mendesak Najib meletak jawatan memperlihatkan beliau cuba menutup kegagalannya sendiri semasa memegang jawatan timbalan menteri.
    
"Saya juga membidas sebagai tidak betul tuduhan Waythamoorthy yang mengatakan kerajaan tidak membantu masyarakat India.
    
"Selama ini jelas banyak bantuan yang telah diberikan dan terbaru Najib mengumumkan peruntukan RM100 juta setahun untuk disalurkan kepada Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil," kata Sambanthan kepada Bernama di sini.  
    
Beliau mengulas dakwaan Waythamoorthy kononnya kerajaan di bawah Najib gagal menunaikan janji membantu masyarakat India di negara ini.

"Sepatutnya dia sebagai Timbalan Menteri mewakili kaum India dalam kerajaan, harus panggil semua pemimpin kaum India untuk berbincang mengenai program yang boleh dilaksanakan.
    
"Tetapi selama sembilan bulan Waythamoorthy jadi timbalan menteri, dia tidak panggil pun pemimpin kaum India, malah tidak bercampur dengan sesiapa," katanya.
    
Sambanthan berharap rakyat terutama masyarakat India tidak terpengaruh dengan dakwaan Waythaamoorthy yang dilihat cuba memburukkan kerajaan demi kepentingan sendiri.

Sementara itu,  Pemuda MIC hari ini menyifatkan P Waythamoorthy sebagai pemimpin yang lemah dengan meletakkan kesalahan ke atas Najib atas kegagalan beliau (Waythamoorthy) bagi memenuhi janji kepada masyarakat India.
    
Ketuanya C. Sivarraajh berkata tindakan Waythamoorthy meminta Perdana Menteri untuk meletakkan jawatan adalah tidak masuk akal kerana Najib telah melaksanakan pelbagai inisiatif dalam membantu masyarakat India.
    
"Apa yang Perdana Menteri kita dan Barisan Nasional lakukan adalah untuk jangka panjang dan penyelesaian yang berkekalan untuk kaum India. Tetapi Waytha mahu menyelesaikanya secara 'ad hoc' hanya untuk menonjolkan kejayaannya sepanjang tempoh beliau menjadi senator dan timbalan menteri.
    
"Saya katakan, Waytha tidak menunjukkan watak pemimpin yang berkualiti, beliau sepatutnya kekal dalam sistem dan meneruskan usaha untuk menyelesai dan membawa perubahan kepada masyarakat...tidak membasuh tangan begitu sahaja dan menyalahkan PM untuk menutup kegagalannya.
    
"Saya percaya beliau diberi tekanan oleh Hindraf untuk meletakkan jawatan kerana prestsinya yang lemah selepas dilantik sebagai timbalan menteri," katanya dalam kenyataan hari ini. -Bernama

BK : ELOK BAGI JAWATAN TIMB MENTERI NI PADA MIC . BUKANKAH MIC YANG BERSAMA BN. BAGI LA SATU JAWATAN GLC PADA IPF DAN PPP