Tuesday, June 21, 2011

MAT SABU HARUS BERTAUBAT


Tahniah teman ucapkan kepada abang mat sabun 121 kerana menang dalam pemilihan muktamar PAS baru baru ini. Sekarang bergelarlah Mat Sabun sebagai Timbalan Presiden. kalau PR menang , menteri yang paling sesuai Mat Sabun pegang ialah Menteri Dalam Negeri. Bila dia dapat jawatan menteri dalam negeri, maka seminit lepas itu Mat Sabun akan hapuskan Akta Keselamatan Dalam Negeri, Akta Hasutan dan Akta Mesin Cetak. Jika jam 4.00 petang Mat sabun angkat sumpah jadi Menteri Dalam Negeri, maka jam 5.00 petang semua akta ini akan dihapuskan. jam 6.00 petang semua orang di Malaysia boleh menghasut dan menerbitkan risalah menghasut. Lalu pada malamnya nanti akan berlakulah huru hara pertama keranan kemungkinan semua kaum akan bertelagah kerana masing-masing menuntutu hak dan mempertahankan hak.Inilah kisah ringkas yang terfikir dalam benak hati teman. Mungkin boleh berlaku atau mungkin tidak berlaku. Apapun teman yakin ianya akan berlaku.

Abang Mat sabun ini orang penang. tak pernah menang pun kalau bertanding di Penang. Dengan kata lainnya Abang Mat Sabun tiada kualiti di Penang. tapi negeri lain boleh bagi undi pada dia. Siapa yang rancang khalwat Mat Sabun. Kawan teman kata Anwar Ibrahim sewaktu dia berada dalam UMNO. Siapa pula yang mendedahkan Anwar kaki jubuq. Dah tentulah Mat Sabun. Baguihlah ....Kedua dua sekarang dah jadi kawan dalam fizikal, tapi musuh dalam hati.Pepatah Melayu kata dua dua boleh jadi 'Gunting Dalam Lipatan" untuk diri masing masing-masing.

20 Jun 2011 Anwar bagitau Ambiga boleh di arah untuk tidak meneruskan perhimpunan haram, tetapi dengan syarat Dato Najib perlu pastikan pilihanraya dijalankan dengan adil dan saksama. Bila pula Anwar jadi taiko kepada Ambiga dan mat Sabu. Indah sungguh teater Mat Sabun dan Anwar. Pelakon utama Ambiga. Ambiga beri respons segera " siapakah Anwar yang layak berkata begitu?".Teater Perhimpunan haram terus di mainkan. malam 20 Jun 2011, puak-puak tentera salib yang dipimpin oleh Ambiga dan Mat Sabu membuat pelancaran rasmi perhimpunan haram mereka. lalu, bertepuklah sekalian manusia dalam dewan yang mahukan Islam dimusnahkan di Malaysia. Ambiga pun dengan bangga berucap dalam tempoh masa lebih kurang 20 minit. Semua yang berucap berikan kata-kata semangat seolah-olah mahu dirampas negara ini.

MAT SABUN, AMBIGA, IRENE PENDERHAKA KEPADA NERAKA DAN WAJIB DIHUKUM

Bughat mengikut istilah syara’ ialah segolongan umat Islam yang melawan dan mendurhaka kepada Ulil Amri yakni pemimpin  iaitu pemerintah Islam yang adil dan menjalankan hukum-hukum syari’at Islam.
Manakala dari segi ilmu tatanegara pula, satu perbuatan sekumpulan dan segolongan umat Islam yang memberontak untuk menentang dan mendurhaka kepada Ulil Amri adalah dinamakan Jarimah Siasah iaitu kesalahan dalam politik. Teman lampirkan beberapa perkara asas supaya kita semua faham bahawa mereka yang memimpin perhimpunan haram ini wajib diperangi . Penderhaka yang wajib diperangi di dalam sesebuah negara adalah tertakhluk kepada beberapa syarat :
  1. Mereka yang telah mempunyai kekuatan dan yang telah berterus terang secara terbuka menentang pemerintah/kerajaan.
  2. Mereka yang telah keluar dari tadbiran Ulil Amri dan telah membentuk pemerintah/kerajaan yang lain dan telah melantik seorang Imam lain pula.
  3. Terdapat panda mereka kekeliruan faham, dimana mereka menganggap bahawa mereka boleh keluar dari kawalan dan tadbiran Imam.
  4. Setelah diajak berunding dengan bijaksana sebagaimana yang telah dilakukan oleh Khalifah Ali terhadap Ahli Jamal dan kaum Khawarij.
  5. Mereka telah mengadakan kekacauan dalam negeri, seperti membakar, membunuh, mengadakan huru hara dan sebagainya.
Orang-orang Islam yang menentang dan menderhaka terhadap Imam yang adil dan keluar daripada pemerintahannya wajib diperangi sehingga mereka itu kembali taat setia kepada pemerintahannya.TEMAN BERHARAP AGAR DATO HISHAM MEMERANGI MEREKA. SERIUS LA SIKIT DATO DAN JANGAN DOK ASYIK BAGI AMARAN JER. SURUHAN ISLAM NI MENENTANG PENDERHAKA.