Thursday, December 26, 2013

PAS TERENGGANU IKUTI KELANTAN TOLAK PERHIMPUNAN GULING KERAJAAN


KUALA TERENGGANU – Perhimpunan Guling Kerajaan yang dijangka diadakan pada akhir bulan ini tidak mendapat perhatian daripada Pas apabila Pesuruhjaya Pas negeri, Satiful Bahri Mamat menjelaskan tidak tahu menahu mengenai perkara itu.

Ketika ditanya mengenai perkara itu yang turut dikaitkan dengan pembangkang, beliau menjelaskan langsung tidak mendapat maklumat mengenai perkara terbabit.

“Saya tiada maklumat mengenai perkara itu dan tidak tahu pula sama ada perkara itu disebarkan melalui laman sosial kerana maklumat itu pun tidak sampai,” katanya.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas perhimpunan yang dijangka diadakan di Dataran Merdeka menjelang tahun baharu 2014.

Beliau tidak menafikan Pas bakal menganjurkan perhimpunan mengecam Bangladesh berhubung hukuman gantung sampai mati yang dijatuhkan ke atas pemimpin parti Jamaat e-Islami, Syeikh Abdul Qadir Mullah.

Beliau yang juga Adun Paka berkata, perkara itu digerakkan di bawah Jawatankuasa Mobilisasi dan meminta mana-mana pihak yang mempunyai kelapangan untuk berada di Pejabat Pesuruhjaya Tinggi Bangladesh di Kuala Lumpur, Jumaat ini

BK : TUNGGU KENYATAAN PAS SELANGOR DAN PAS PULAU PINANG PULAK. OPSSS SATU LAGI PAS PERAK SEBAB NIZAR ADA KAT SITU