Monday, September 23, 2013

PRU 14 : DEMI CHING PENG , MAT SABU BAWA ANALOGI ABU LAHAB DAN FIRAUN.




MARI KITA BACA KENYATAAN PENCACAI DAP :

Perumpamaan yang begitu mudah dari mat Sabu, Timbalan Presiden PAS berkaitan isu abu mayat Ching Peng, SU Agung PKM.

Tiada apa yang perlu ditakutkan oleh Kerajaan Malaysia kerana abu mayat Chin Peng. Beliau tidak bersetuju dengan tindakan kerajaan menghalang abu mayat Chin Peng dibawa pulang ke Malaysia.

Islam sendiri tidak pernah menghalang mayat musuh agama untuk dijauhkan daripada tempat suci Kota Mekah.

“Mengapa kita hendak takut dengan abu mayat ini? Kubur Abu Jahal, Abu Lahab masih ada di sekitar Mekah. Tidak ada masalah sebenarnya. Kubur Firaun pun masih ada di Mesir. Tidak jadi masalah pun, dekat pula dengan Universiti Al-Azhar,” katanya kepada The Malaysian Insider.
Orang Umno, Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar, Timbalan Menteri Dalam Negeri bercakap dalam nada yang sama. Kerajaan tidak boleh menghalang sesiapa sahaja membawa pulang abu mayat Chin Peng ke Malaysia. Tiada apa yang boleh dilakukan pihak berkuasa dan tiada undang-undang yang menghalang abu masuk, katanya.

BK : ABU JAHAL TAK LARI KELUAR KOTA MEKAH .FIRAUN TU TAK LARI KELUAR KOTA MESIR. CHIN PENG LARI KELUAR MALAYSIA SEBAB TAK IKTIRAF KERAJAAN YANG SAH DAN MEREKA MAHU TEGAKKAN KEDAULATAN KOMUNIS. 

APA PUNYA BODOH TIMBALAN PRESIDEN PAS INI. ELOKLAH AHLI PAS TOLAH MAT SABU DALAM PEMILIHAN KALI INI. TIDAK MALU PAS DAPAT TIMBALAN PRESIDEN YANG TAK CERDIK.