Saturday, April 28, 2012

BERSIH 3.0 : DEWAN ULAMAK PAS MULA MENYEMAK


KENYATAAN RASMI DEWAN ULARMAK PAS.

Rakyat Malaysia termasuk umat Islam dinasihatkan jangan bersekongkol dengan pemerintah-pemerintah yang zalim yang telah melakukan banyak penyelewengan seperti Barisan Nasional. Pelbagai penyelewengan pengurusan harta negara oleh pentadbiran negara yang dipimpin oleh Barisan Nasional telah diserlahkan menerusi laporan Audit 2010 yang lalu sehingga melibatkan pelbagai ketirisan dana negara.

Al-Quran memperingatkan: “dan janganlah kamu cenderong hati bersama orang-orang yang zalim, pasti kamu disentuh api neraka.” (Surah Hud ayat 113) - TERLUPA KOT ULARMAK PAS NI YANG DAP ZALIM PADA UMAT ISLAM DI PENANG.OPPSS DIA TERJEMAHKAN AYAT DIA INI UNTUK ISLAM PAS SAHAJA BUKAN UNTUK UMAT ISLAM.
Antara kezaliman yang berlaku juga ialah apabila Pilihanraya Umum untuk memilih pemerintah tidak dijalankan secara telus dan adil. Kegagalan melaksanakan pilihanraya secara adil dan bersih merupakan satu kezaliman pemerintah terhadap hak-hak rakyat untuk memilih pemimpin yang baik dan beramanah.- BILA PAS PKR DAN DAP MENANG BARU ADIL. BILA KALAH TAK ADIL. INI NAMANYA ULARMAK HARAMJADAH. ULARMAK PRO SYAITAN.
Penggunaan institusi kerajaan untuk membantu kempen parti politik pemerintah yang berlaku sejak sekian lama adalah kezaliman terhadap hak rakyat Malaysia yang terdiri daripada kalangan penyokong pemerintah dan pembangkang.

Oleh itu seluruh rakyat Malaysia termasuk umat Islam diseru hadir beramai-ramai dalam Himpunan Bersih 3.0 pada 28hb April 2012 untuk bersama-sama memperjuangkan keadilan dan menentang kezaliman.- HADIR BUAT MAKSIAT BERAMAI-RAMAI. INI SERUAN GOLONGAN AGAMA PAS.

Hak berhimpun menyatakan pandangan adalah hak setiap rakyat Malaysia yang dijamin oleh perlembagaan.

Islam juga menggesa umatnya menyatakan kebenaran di hadapan pemerintah yang zalim dan mengkategorikannya sebagai salah satu jihad menggunakan lidah sebagaimana sabda Nabi saw bermaksud:

“Ketahuilah sesungguhnya sebesar-besar pengkhianatan ialah pengkhianatan pemerintah kepada orang awam. Ketahuilah jangan sampai kehebatan manusia menghalang seseorang menyatakan kebenaran apabila dia mengetahuinya. Ketahuilah sesungguhnya sebaik-baik Jihad adalah perkataan yang benar di hadapan pemerintah yang zalim.” (Hadis riwayat Ahmad)- TEPAT SEKALI CONTOH NYA DI PULAU PINANG .PENGKHIANATAN PEMERINTAH KEPADA ORANG AWAM. KENA SURCAJ AIR, TAMBAH MASA PARKING, TAMBAH PETAK PARKING, NAIKKAN HARGA TIKET, NAK PLASTIK KENA BAYAR ..ISHHHHH ZALAIM SUNGGUH. TANAH MASJID DEPA BALUN.
Setiausaha Dewan Ulamak PAS Pusat

Dr Mohd Khairuddin Razali

27 hb April 2012."