Thursday, March 15, 2012

PASCA E 13 :KERAJAAN BN ATASI KESESAKAN JALAN & TOL JAMBATAN KEDUA PULAU PINANG HANYA RM 7.00.


KADAR TOL JAMBATAN KEDUA PULAU PINANG KEKAL MENYAMAI KADAR TOL JAMBATAN PERTAMA IAITU RM 7.00 .DI JANGKA SIAP SEPTEMBER TAHUN DEPAN SEHINGGA TAHUN 2038.

Projek pembinaan jambatan kedua ini  membabitkan RM4.5 bilion dan  dijangka mengurangkan 20 peratus kesesakan lalulintas  di dalam kawasan Pulau ( BN PUNYA KERJA BUKAN DAP TAU) . Jika di lihat dalam konteks ini , bermakna manifesto dap pada pilihanraya ke 12 di pulau pinang sebenarnya telah meniru ....BK ulangi telah meniru langkah kerajaan BN. Kerajaan BN bercakap dan mengotakan janji. Tapi DAP hanya pandai bercakap dan buat manifesto nak kurangkan kesesakan jika menang, namun ianya GAGAL.

DAP  menyediakan perkhidmatan bas BEST untuk mengurangkan kenderaan pekerja yang bergerak dari tanah besar seberang perai ke kawasan pulau. konsep bas best ini ternyata gagal apabila kesesakan di jambatan dan di kawasan bayan lepas, bayan baru tetap juga berlaku. keadaan menjadi lebih teruk kerana kaedah ini dibuat tanpa kajian yang terperinci. Selepas mengumumkan kaedah bas best ini, guan eng dengan bangganya  menyatakan " lihatlah bagaimana pulau pinang atasi masalah kesesakan di jambatan". jawapan BK lancau la hang guan eng. cakap macam pelak. semua orang boleh cakap bohong macam guan eng.

bagi mengharungi detik detik cemas untuk merealisasikan manifesto pilihanraya ke 12, maka guan eng umum nak buat terowong terus ke bagan ajam . buat cadangan tanpa buat kajian.inilah yang namanya stupid . bila sm idris CAP tegur, guan eng kata dia orang tua nyayuk. padahal bila sm idris tegur kerajaan BN, guan eng support. guan eng ialah seorang pemimpin yang gagal dan lemah. dia hanya boleh menang dengan orang yang lemah sahaja macam .......( tak mau tulis sini).

KERJA-KERJA BN UNTUK KURANGKAN KESESAKAN JALAN DI PENANG






MERCU TANDA BARU... Deretan tiang konkrit dibina bagi Jambatan Kedua Pulau Pinang yang bakal menghubungkan Batu Maung di sebelah pulau dan Batu Kawan di Seberang Perai merupakan jambatan sejauh 24 kilometer yang terpanjang di Asia Tenggara

BK NAK MINTA TOLONG PADA SHAZIMAN DAN KONSESI JAMBATAN. BOLEH TAK PASTIKAN GUAN ENG DAN PUAK PUAK DAP JANGAN GUNA JAMBATAN INI. DEPA HANYA BOLEH GUNA TEROWONG KE BAGAN AJAM JE. JAMBATAN PERTAMA PUN KALAU BOLEH JANGAN GUNA. NAK GUNA PI SEBERANG NAIK HELIKOPTER NO.

RAKYAT PENANG HARUS SEDAR DAP KUAT BOHONG DAN MEMANG TAK CERDIK DALAM MEMBUAT PERANCANGAN. APA DIA BUAT .DIA TAU KASI DUIT KEMUDIAN TIPU RAKYAT. JALAN BANYAK BERLOPAK DI KAWASAN KAMPUNG. INILAH KESAN BILA JKKN TAK BUAT KERJA. MANA DAP TAU ADA JALAN LOPAK.