Sunday, December 25, 2011

DAP YANG RASIS DAN MENGHINA KAUM INDIA

the racist tweet?


A Penang DAP state assemblyman's political secretary is accused of being a racist and had insulted the Indian community for allegedly making derogatory remarks in the micro-blogging site Twitter.

Leong Yook Kong who is the political secretary to Bagan Dalam assemblyman A.Thanasekaran irked some bloggers when he made insulting remarks by comparing Indian men and snakes.

Leong's alleged racist remark read, “If they see the snake & Indian man, pukul siapa first?” (who do you hit first?)

TWITTER SETPOL YB THANASEKARAN

Leong Yook Kong

@leongyookkong Penang, Malaysia
Like to seek not only the truth but the whole truth from Jabatan Pembangunan Kemahiran (JPK), Human Resources Ministry on the cover up of a cheating scandal.
 
Kenyataan beliau dalam twitternya membuktikan dengan jelas dap adalah pengamal politik rasis. sebenarnya perlu di ingat tiada ruang untuk kaum india dalam parti dap. karpal singh dari keturunan singh dan lim kit siang adalah cina. india nahi ......nahi.......nahi.bayangkan sekiranya kenyataan ini di tulis oleh seorang pegawai politik yang mewakili pimpinan UMNO, maka sudah tentulah bising satu malaysia akan menyatakan umno rasis. namun, dalam hal ini semuanya senyap sahaja kerana yang bercakap rasis ialah dap.
 
keadaan ini menyamai dengan kes buletin mybalik pulau. memandangkan buletin berkenaan diterbitkan oleh persatuan di bawah seliaan kerajaan negeri, maka istilah kaum india pendatang didiamkan. mudahkan menjadi rakyat malaysia. kalau masuk sahaja dap, kita boleh kata kaum india macam-macam.

Leong merupakan setpol kepada YB Thana yang menjadi thinker kepada serangan politik terhadap p. ramasamy. dengan kata lainnya, karpal singh hanya mahukan mereka yang berlatarbelakangkan peguam sahaja akan bersamanya. P. Ramasamy hanyalah seorang pensyarah UKM yang berpangkat dr falsafah. YB Thana merupakan perancang utama dan beliau memang beria ia mahukan jawatan TKM 2. kawan baik beliau ialah Yb Rayan yang juga  peguam. Jelas disini menunjukkan bahawa , dalam dap geng geng peguam hanya berkawan baik dengan geng mereka sahaja.