Sunday, December 25, 2011

90% YB THANASEKARAN TKM 2 PULAU PINANG

BARISAN PERANCANG MENJATUHKAN P RAMASAMY

angin politik  bertiup kencang di pulau pinang. Pulau pinang semenjak di jajah oleh dap sejak hampir 4 tahun lalu , tidak pernah aman dengan segala isu. Bapak pembohong lim guan eng terus bermain wayang dihadapan rakyat. akhirnya , wayang yang dimainkan oleh dap membuktikan mereka ialah pengamal rasis yang terkuat di malaysia. selepas pendedahan kenyataan rasis oleh setpol YB Thanasekaran adun bagan dalam, dap diam menikus.

kelmarin kenyataan yang dikeluarkan oleh ramasamy yang menyatakan bahawa ada orang dalam yang merancang untuk menjatuhkan beliau sebenarnya ialah yb thanasekaran. YB thanasekaran ialah balaci kuat kepada karpal. beliau merupakan seorang peguam. jawatan TKM 2 memang telah lama di idamkan oleh beliau. rakan baik beliau di dalam DUN hanyalah YB rayen juga seorang peguam.Yb Thana baru sepenggal menjawat jawatan sebagai ADUN bagan dalam.

permainan licik beliau, akhirnya terbongkar kerana ramai dikalangan pemerhati politik dapat mengesan bau bahawa beliau adalah pemain di belakang tabir yang mahukan p ramasamy disingkirkan dalam politik dap pulau pinang. siapakah yang mengarah thanasekaran? jawapannya mudah sahaja. sudah tentulah rakan-rakan dap yang berlainan kaum. memandang sokongan kaum india terarah kepada dap sejak pilihan raya ke 12, maka pimpinan rasis dap mula merasakan kuasa pimpinan dap boleh tergerak kepada kaum india kelak dan silap-silap karpal singh boleh disingkirkan. karpal bukan keturunan india.

inilah yang menyebabkan situasi politik menjadi cacar marba dalam dap. rupa rupanya dap adalah pengamal politik perkauman yang amat kuat. bayangkan, kalau di ambil contoh perak sebelum ini dalam tempoh masa 11 bulan memerintah, tiada seorang pun exco dari kaum india melainkan jawatan speaker yang tidak mempunyai kuasa dalam pentadbiran negeri.

Thanasekaran mempunyai talian kuat dengan karpal kerana mereka datang dari kerjaya yang sama.justeru, perubahan bakal berlaku di pulau pinang selepas pengerusi dap sendiri mengarahkan ramasamy berundur. jika ramasamy tidak berundur, bererti dap tidak menghormati kata pengerusinya. fakta karpal mudah sahaja iaitu ramasamy melawan keputusan pimpinan DAP.