Thursday, August 4, 2011

LAWAK BODOH PAS PAHANG

SUMBER HARAKAHDAILY :

PAS PAHANG BANTAH KILANG KELUAR PENYERI ARAK
( PELIK....KILANG PENYERI BANTAH. KILANG ARAH DI SHAH ALAM TAK MAU PULAK BANTAH DAN HANTAR MEMORANDUM. APA CITE PAS NI. AHLI  PARLIMEN  SHAH ALAM PUN OK JER. DIAM MACAM TUNGGUL KAYU. DULU MASA BN MEMERINTAH BUKAN MAIN MENYALAK. TUIHHHH...MUNAFIK)
 
Khairil Abdul Rahim   
KUANTAN, 4 Ogos: PAS Pahang membantah tindakan sebuah kilang yang beroperasi di kawasan perindustrian Gebeng, dekat sini yang akan memproses ‘bahan penyeri’ arak Daraclar kerana boleh mencemar maruah Islam.
( KILANG ARAK DI SHAH ALAM TAK CEMARKAN UMAT ISLAM WAHAI MUNAFIK?)

Ketua Penerangan PAS Pahang, Suhaimi Saad, berkata berdasarkan maklumat kakitangan, syarikat berkenaan sedang membina kemudahan pengeluaran produk berkenaan dan di jangka akan memulakan operasinya dalam masa terdekat.Menurutnya, Daraclar atau beer stabilizer ialah bahan yang dicampurkan dalam arak bagi tujuan penyeri.Bahan tersebut dikatakan produk baru syarikat berkenaan yang sebelum ini hanya mengeluarkan silika.
( YANG KILANG ARAK BETUL HAWAT HANGPA TAK BANTAH. INI KILANG PRODUK BERASAS ARAK.......PAS SELANGOR ADA KUASA , PI LA BANTAH. )
“Serentak dengan itu PAS Pahang memandang serius dan kesal berhubung isu pembinaan kemudahan baru bagi pengeluaran produk yang berkaitan arak itu kerana sebahagian daripada pekerja syarikat berkenaan beragama Islam,” katanya.
( KILANG CARLSBERG DI SHAH ALAM TIADA PEKERJA ISLAM WAHAI BONGOK MALAUN?????)

Tambah Suhaimi, sebelum ini terdapat fatwa dari Jabatan Mufti Pahang dikeluarkan pada 31 Julai 2004 yang mengatakan harus bekerja di kilang yang mengeluarkan silika bagi tujuan menapis arak atau digunakan untuk perusahaan lain seperti cat dan kaca. ( MUFTI KATA HARUS SEBAB DIA BUKAN BUAT AIR ARAK MACAM SHAH ALAM YANG DAH CONFIRM HARAM. TUAN IBRAHIM TUAN MAN TAK AJAK HANGA KA???)

PAS, ujarnya bertegas satu kajian semula secara terperinci dengan meletakkan kebajikan pekerja Islam yang merupakan pekerja majoriti di syarikat tersebut dan juga rantaian yang bakal menerima tempiasnya seperti mereka yang bertugas di syarikat lori, pelabuhan, perkapalan dan lain-lainnya ( BUAT KAJIAN UNTUK PEKERJA ISLAM CARLSBERG DI SHAH ALAM DULU WAHAI PAS PAHANG)

APA KOMEN PAS PAHANG?KENAPA TAK BALUN PAS SELANGOR YANG BAHLUL TU?

That Calls for a Carlsberg!

April 8, 2011 - 12:18 pm No Comments
Shah Alam, 6 April 2011 – Today is a big day for Carlsberg. Today is the relaunch of the Carlsberg brand. After more than two years in the making, Carlsberg unveils a new global initiative that will see its brand undergo a major transformation and the introduction of a new slogan “That Calls for a Carlsberg!”.

JARAK DEKAT PULA ...............


JARAK LAGI DEKAT UNTUK PAS PAHANG


LU FIKIRLAH SENDIRI..........PAS