Thursday, August 4, 2011

BILA PULA PAS PULAU PINANG RESTUI NAMA FATHER?

Dahulu teman selalu dengar penceramah pas dok hentam orang kristian dan di kaitkan kekejaman kristian dalam perang salib. tetapi selepas berbaik dan bermadu kasih dengan guan eng , pas dah senyap dan tak berani nak bangkitkan isu perang salib. Kenapa? rupa-rupanya bukan itu sahaja yang pas pulau pinang buat pada umat Islam. Pas Pulau Pinang juga merestui nama father julien sebagai tanda nama jalan di pulau pinang. DAP dengan P Patoo dan untuk memastikan umat islam tenang maka jalan bagi orang islam diletakkan nama jalan tun hamdan sheikh tahir.

father Julien
tun hamdan sheikh tahir

TEMAN BUKAN NAK HALANG APATAH LAGI NAK BANGKITKAN SENTIMEN AGAMA ATAU PERKAUMAN. CUMA TEMAN NAK BAGITAHU YANG  PAS PULAU PINANG NI CAKAP TALAK SELUPA BIKIN. ISLAM DOK JUAI SANA SINI.

Harakahdaily   

GEORGETOWN, 28 Julai: Mesyuarat Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Pulau Pinang semalam telah meluluskan cadangan nama baru bagi tiga jalan dalam negeri iaitu Jalan Tun Hamdan Sheikh Tahir, Jalan Father Julien dan Jalan P Patto.Ketua Menteri, Lim Guan Eng berkata, bahagian Kerajaan Tempatan telah menerima 3 permohonan untuk menukar nama jalan sedia ada, iaitu 2 jalan di Daerah Seberang Perai Utara dan 1 jalan di Daerah Timur Laut.

Permohonan itu, katanya bagi nenamakan jalan dari Sekolah Hashim Awang hingga ke Sekolah Bakti yang merangkumi Jalan Bertam dan Jalan Kubang Menerong sebagai Jalan Tun Hamdan Sheikh Tahir, Jalan Mak Mandin menuju ke Jalan Bunga Tanjung 7, Butterworth kepada Jalan P Patto dan menamakan jalan di tepi Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan Heng Ee di Jalan Hamilton sebagai Jalan Father Julien

BAGI TEMAN TUJUAN GUAN ENG HANYA SATU NAK TARIK SOKONGAN INDIA DAN PENGANUT AGAM KRISTIAN .TINDAKAN INI NAK BAGI UMNO MELATAH. SORRYLAH UMNO NAK MELATAH DENGAN ISU NI. YANG PATUT MALU IALAH PAS DAN USTAZ MAKTAR PKR. DULU DEPA NI BUKAN MAIN  LANTANG HENTAM AGAMA YANG BERPERANG DENGAN ISLAM  DALAM PERANG SALIB. TEMAN NAK INGATKAN USTAZ MAKHTAR DAN ORANG PAS PULAU PINANG. ADA KESEMPATAN BACA BUKU INI :
TEMAN NO HAL......BAGI TEMAN ISLAM ADALAH ISLAM. AGAMA LAIN TETAP AGAMA LAIN.