Monday, July 18, 2011

SIRI DAP LAKNATULLAH : TERESA KOK PEMBOHONG

Teman tidak hairan dengan kenyataan Teresa Kok dalam Akhabr Rasmi DAP Roket tentang penggunaan Bahasa Melayu dalam penerbitan akhbar.DAP masih lagi nak berbohong dengan orang Melayu. Dalam akhbar roket terbitan dap, seolah-olah teresa bercakap bahawa beliau sangat sangat memperjuangkan bahasa Melayu dalam akhbar dan web mereka. Namun yang berlaku di Pulau Pinang teman dedahkan untuk perhatian sahabat pembaca. Ini baru sikit , kalu teman nak upload pic bukan main banyak bagaimana DAP Pulau Pinang tak hormati perkara 152 dalam perlembagaan. Mana pi pak a samad said yang menjadi hero perhimpunan haram bersih dan demo tuntutan bahasa Melayu dalam pembelajaran sains dan matematik. Mengapa pak a samad said tak mau berdemo di Pulau Pinang. kata pejuang bahasa. Inilah namanya Melayu tiada berprinsip.


Iklan perumahan di Simpang Ampat, Seberang Perai Selatan. langsung tidak menghormati perkara 152 perlembagaan

kain rentang yang diletakkan di kawasan sekitar Pulau Pinang pun tidak di tulis dalam bahasa Melayu. Dimanakah penguatkuasaan MPPP. Lokasi Kawasan Timur Laut

Papan tanda perumahan diletakkan dalam pelbagai bahasa. Lokasi Daerah Seberang Perai Tengah. Mana A Samad Said?MPSP buat apa ? Buta hati ker?
Iklan perumahan di letak secara terang terangan menggunakan bahasa inggeris. Kasihan Bahasa Melayu di Pulau Pinang. langsung tidak didaulatkan. Dewan bahasa dan Pustaka tak boleh ambil tindakan ker? kalau macam tu baik buang sahaja perkara 152 . Biar a samad said perjuangkan?????harap ajerlah.