Tuesday, July 19, 2011

SIRI 2 DAP LAKNATULLAH : AKHBAR ROKET JUN 2011 PEMBOHONG

Bagai menggila DAP keluarkan gambar Melayu Tetap Bersama DAP. Tuihhh....jijik dan menggelikan . Cuba kira ada berapa ramai Melayu dalam gambar di atas.Ahli Melayu Lembah Kinrara tak sampai 10 orang yang sokong . Itu pun kata Melayu Tetap Bersama DAP. Janganlah kuat membohong . Orang Melayu jijik dengan DAP. Peristiwa 1969 orang Melayu kenal siapa DAP. Siapa yang nak halau Melayu dari Kg Baru, Kuala Lumpur? Siapa yang nak halau Melayu dari Malaysia. Bukankah DAP nak bagi penyapu pada orang Melayu?DAP ingat orang Melayu boleh lupa? Siapa yang bunuh Melayu? Tak kan dah lupa. DAP yang membangkitkan sentimen kecinaan yang melampau di Kepong, Jinjang dan sekitar Kuala Lumpur. Wahai Kit Siang, Melayu tak kan lupa. Melayu yang mudah lupa ni Melayu PAS dan PKR jer. Sebab memang dasar mereka kaki penjilat.Apa yang kau nak bagi pada Melayu? RM 100 warga emas di Pulau Pinang,RM1000 pada setiap waris yang ahli keluarganya meninggal dunia dan RM 100 untuk anak yang dilahirkan di Pulau Pinang? Semuanya bersyarat mesti menjadi pemilih di Pulau Pinang. Inikah keadilan ? Yang meninggal dunia pula perlu berumur 65 tahun ke atas. Warga emas tanpa kira kaya dan miskin dapat RM 100. Ini namanya tak adil .Sama rata macam komunis dulu. Yang sedihnya, warga emas bermaustatin tapi bukan pemilih tak dapat apa pun.Kerajaan negeri yang tidak adil. Kerajaan BN tak kira siapa pun tetap bagi bantuan. LGE cukuplah bersandiwara. badarkhubro akan bongkarkan.

Akhbar roket yang pembohong. Tengok harga pisang sekilo. Bandingkan dengan harga pisang di bawah.


harga sebenar pisang sekilo baru RM 1.69. Dalam akhbar roket tulis RM 4.50. Pisang apa yang DAP makan? Mahal gila. kalau nak membohong janganlah melampau. Semua barang makanan yang dap tulis pula tu yang dikuasai oleh peniaga cina. Nanti bila kerajaan terlalu mengawal, kaum Cina pula terasa. DAP pula yang melenting.

Sahabat sekalian, sepanjang 3 tahun lebih dap perintah pulau pinang tiada satu pun harga yang mereka turunkan. Air dikenakan surcaj. Kadar parking kereta tidak dikurangkan malah penguatkuasaan kereta yang tidak memaparkan kupon digiatkan. Tiket ke bukit bendera dinaikkan 100 % daripada RM 4 kepada RM 8 sedangkan keretapi tu disediakan oleh kerajaan BN dengan kos RM 63 juta. Apa yang dap turunkan? Cukai pintu, cukai tanah macam biasa jer. Malah lebih dikuatkuasakan setahun 2 kali bayar bagi cukai pintu. Cuba cakap harga apa yang dap turunkan lagi. Kadar rumah melambung tinggi seperti yang teman dedahkan dalam tulisan sebelum ini. Harga rumah di kawasan luar bandar pun paling murah RM 150 000.Apa lagi yang dap kurangkan. Tol sg nyiur tak ditutup lagi pun . semua kenderaan kena bayar rm 0.50. Dulu janji kata kalau dap menang boleh tutup. Apa lagi yang dap turunkan harga?premium tanah dinaikkan. Status tanah di tukar sekelip mata dari tanah pertanian kepada tanah industri . Lalu harga tanah melambung sebelum dijual kepada pemaju.

Bagi teman, tiada satu pun yang dap pulau pinang turunkan. semuanya naik. Ikan di Pulau Pinang naik harganya. Kalau kerajaan dap berani suruh la nelayan dan penjual ikan di Pulau Pinang turunkan harga ikan. subsidi desel nelayan diberikan semula. apa lagi yang dap pulau pinang boleh buat?" Poraaahhhhhh. Lu olang dap pun kalau pelintah malaysia, semua balang naik ma...."Pelintah Pulau Pinang pun talak satu yang tulun......Talak belajar ekonomi ka....lu guan eng akauntan...talak paham itu teoli ekonomi.....itu teoli permintaan sama itu teoli penawaran.