Tuesday, August 12, 2014

EXCO SELANGOR MANA YANG BAKAL DIGUGURKAN




Abdul Khalid Ibrahim tiba di Bangunan Sultan Abdul Aziz Shah di Shah Alam untuk menemui barisan Exco untuk membincangkan kesediaaan mereka menyokong dan bekerjasama dengan beliau.

Tiga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Selangor, Datuk Teng Chang Khim, Elizabeth Wong dan Dr. Ahmad Yunus Hairi antara Exco terawal yang dipercayai menemui Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pagi ini.

Chang Khim yang merupakan ADUN Sungai Pinang tiba di Bangunan Sultan Abdul Aziz Shah pada pukul 8 pagi disusuli Elizabeth (ADU Bukit Lanjan) tiba pada pukul 10 pagi dan Ahmad Yunus (ADUN Sijangkang) 20 minit kemudian.

Chang Kim dari DAP ialah Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan, Elizabeth (DAP) adalah Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pelancongan, Hal Ehwal Pengguna dan Alam Sekitar Selangor manakala Ahmad Yunus (Pas) merupakan Pengerusi Jawatankuasa Tetap Belia dan Sukan, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Selangor.

Abdul Khalid Ibrahim dijadual menemui barisan Exco bagi membincangkan kesediaan mereka menyokong dan bekerjasama dengan beliau.

Terdahulu, Menteri Besar Selangor itu tiba di lobi pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri di Bangunan Sultan Abdul Aziz Shah tepat pukul 9.30 pagi, setengah sejam sebelum pertemuan itu bermula.

Kemunculan Abdul Khalid disambut oleh sebilangan besar mengamal media yang berada di lobi sejak awal pagi lagi.