Tuesday, June 10, 2014

E14: PAS MELENTING DENGAN PERANGAI DAP


1. Yb. Gobind tidak wajar mengeluarkan kenyataan sedemikian. Kelihatan angkuh dan tidak menerima hakikat. Ia turut melukakan perasaan pimpinan dan ahli PAS yang bekerja keras membantu jentera PR yang diwakili oleh DAP di Teluk Intan. 

2. PAS berusaha membuktikan semangat setia kawan lalu menghantar pimpinan dan petugas parti membantu dengan segala pengorbanan tenaga, masa dan wang ringgit termasuk Datuk Seri Presiden PAS sendiri turut turun membantu. Kami dari Pahang juga memperuntukkan sejumlah wang yang agak besar bagi menghantar tenaga secara shif bertugas di Teluk Intan. Saya yakin negeri - negeri lain juga memberikan komitmen yang tinggi untuk memenangkan PR yang diwakili DAP di Teluk Intan. 

3. Kenyataan Gobind seperti langsung tidak menghargai pengorbanan PAS. Sedang kekalahan PR yang diwakili oleh DAP di Teluk Intan turut diratapi oleh PAS. 

4. Selayaknya Post Mortem perlu dilakukan. Muhasabah mesti diadakan diperingkat dalaman PR terhadap kekalahan di Teluk Intan. Bukan mengambil sikap menyalahkan satu pihak lain untuk menutup kelemahan sendiri. 

5. Hudud yang diperjuangkan oleh PAS tidak patut dijadikan kambing hitam. Kami yakin ada faktor lain yang perlu kepada post mortem. Ketika hudud mula menjadi isu panas di dalam negara, kita menang di Kajang dan kita menang Bukit Gelugor. Kenapa tewas di Teluk Intan lalu hudud di kambing hitamkan ? 

6. Malah hudud sedia diperjuangkan oleh PAS sejak sekian lama, kita alami jatuh bangun dan kalah menang sepanjang musim pilihanraya umum atau pilihanraya kecil dalam tempoh itu. Kenapa pula masa menang kita bergembira dikala kalah kita menyalahkan hudud ?