Monday, May 19, 2014

PRK51 : BN BOH NAU KATA BOON POH ( KESAT BAHASANYA)


-Beliau mengimbas kembali semasa beliau menjadi pembangkang di DUN Pulau Pinang kerana beliau kena berdepan dengan 38 orang wakil rakyat BN.

-Beliau memberi semangatnya yang 'tough'dan tidak pernah lari kerana demi perjuangan rakyat untuk mempertahankan perlembagaan dan demokrasi negara.Contohnya MPSP dari bankrap tetapi selepas pimpinan PR, sekarang MPSP sudah mencatat keuntungan. Ini menunjukkan perbezaan pimpinan PR dengan BN.

-Beliau memberi penjelasan tentang karpalism dalam kamus terkini kerana ia adalah satu ideologi yang perjuangan dan semangat. 

-Beliau mengkritik BN adalah" Boh Nau " ( tidak berakal). Beliau memberi contoh isu simple majority. Beliau berkongsi satu cerita ciptaannya.

-Beliau mengkritik PM dan TPM tidak bijak selepas mengkongsikan cerita ciptaannya. 

-Beliau mengkritik banyak dasar-dasar kerajaan meniru kerajaan PR dan meniru dengan tidak betul. 

-Beliau menggesa penduduk untuk memberi 51 ribu undi majoriti untuk menafikan dasar-dasar kerajaan dalam melaksanakan GST. Tujuan memberi undi ini kepada Ramkarpal Singh adalah untuk menyelamatkan masa depan Malaysia dan generasi akan datang.

BK : BOH NAU NI SESUAI PADA DAP SEBAB BIKIN KERJA SEMUA TAK MASUK AKAI. JAMBATAN KEDUA BIKIN SESAK. TEROWONG TALAK BIKIN SESAK. AIYAAA. APA CELITA INI