Monday, June 17, 2013

PRU 14 : HUSAM MUSA GELARKAN PEMIMPIN PAS PENGKHIANAT


KETEREH: Selepas berdiam diri selama beberapa minggu kerana tidak lagi dipilih menjadi Ahli Majlis Mesyuarat kerajaan, Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa tampil pada perhimpunan Blackout 505 malam tadi dengan mendakwa pemimpin-pemimpin PAS yang tidak menyokong himpunan tersebut sebagai pengkhianat parti.
Timbalan Pesuruhjaya II PAS Kelantan itu berkata, mereka adalah pemimpin yang lupa asal-usul dan bukan sahaja menolak semangat anak muda yang mahukan perubahan tetapi telah mengkhianati dakwah yang telah diasaskan oleh pimpinan PAS terdahulu.

Dalam ucapannya, Husam turut menyindir beberapa pemimpin PAS yang menjadi ahli Parlimen supaya tidak hanya 'mengayuh basikal siang dan malam' di luar Parlimen sebaliknya rakyat akan menilai mereka pada persidangan Dewan Rakyat tidak lama lagi.

Katanya mana-mana pemimpin yang tidak menyokong perhimpunan ini membawa suara Umno dan Barisan Nasional (BN).
Beliau juga mengajak rakyat supaya mencetuskan perubahan politik dalam negara, dan jangan hanya kerana baru menang kerusi parlimen, mentadbir negeri, lupa kepada asal-usul perjuangan sebenar.

Katanya sekiranya pemimpin pakatan rakyat tidak hadir bersama dalam kebangkitan ini mereka telah mengkhianati dakwah yang telah diasaskan oleh pemimpin terdahulu.

Perhimpunan tersebut turut dihadiri penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim; Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu; Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob serta beberapa pemimpin PAS dan PKR yang lain.

ULASAN :

HUSAM NAK GERTAK. DIA BAGITAU MANA MANA PEMIMPIN PAS YANG TIDAK HADIR MAKNANYA MENYOKONG UMNO. HABIS TU MANA MANA PEMIMPIN PAS YANG HADIR BOLEH DOK KITA KATA DIA NI ANWARINAS DAN MERUPAKAN BALACI ANWAR DALAM PAS DAN PEROSAK PAS ASAL