Saturday, May 26, 2012

PASCA E 13 : LANGKAH JAHAT KERAJAAN DAP RAMPAS TANAH BINA SEMULA SMK ST GEORGE

demi sebuah kuasa dan ketamakan harta, dap menggunakan secukupnya ruang untuk melingkupkan pendidikan anak bangsa tanpa mengira kaum di balik pulau. DAP lebih mengutamakan sekolah antarabangsa yang khas untuk orang kaya di kawasan perkampungan melayu balik pulau. tapak sekolah antarabangsa tersebut ialah tapak asal smk st george jika dipindahkan.


The Titular Roman Catholic Bishop Of Penang. pihak gereja mengarahkan untuk kembali tiga lot tanah yang selama lebih 100 tahun dahulu menyediakan kemudahan sekolah (SMK & SK St. George Balik Pulau) kepada anak-anak orang Melayu, cina dan india  Balik Pulau untuk diserahkan keseluruhannya kepada orang Cina (SMJK & SJK (C) Sacred Heart Balik Pulau).

Oklah Bk tidak ada hak nak menghalang kerana sekolah tersebut di bina di atas tanah milik gereja. tetapi dimanakah tanah gantian sekolah st george? yang ini BK betul betul marah dan BK melihat pendekatan kerajaan negeri betul betul mengutamakan kapitalis daripada pendidikan rakyat. Tanah yang sepatutnya di bina smk st george telah digantikan dengan pembinaan sekolah antarabangsa. kerajaan negeri nak ganti tanah tepi hutan mana? mengapakah hak asal tanah yang telah di zonkan untuk smk dan sk  st george di rampas?

 pakah anak jkkn dan semua orang pas dan pkr akan bersekolah di sini?
 apakah anak orang melayu cina dan india akan bersekolah di sini tyang pendapatan mak ayah mereka lebih kurang rm 2000 dan ke bawah

tahukah orang melayu yang menjadi rakan setia dap bahawa inilah tanah gantian sekolah smk st george? kerana tamakkan kuasa dan mendapat untuk berganda, kerajaan dap sanggup menggadaikan hak dan maruah melayu, cina dan india balik pulau.