Tuesday, May 1, 2012

PASCA E 13 : KAUM INDIA NIBONG TEBAL TOLAK KEPIMPINAN KERAJAAN NEGERI

demo aman yang di buat di hadapan medan selera Jawi ini merupakan inisiatif pimpinan ladang dan beberapa buah ngos yang melihat setelah 4 tahun lebih kerajaan negeri tidak membela nasib mereka. kerajaan negeri hanya tahu mengumpan kaum india ladang dengan kata-kata rasis atau hanya sekadar mampun memberi saguhati rm 100 kepada warga emas

sebelum ini, PR seringkali berjanji akan mengubah nasib penduduk India kawasan ladang. namun, sehingga kini petembatan baru bagi kaum India tidak dapat dilaksanakan oleh kerajaan negeri. ADUN jawi sendiri iaitu Tan beng huat gagal di dalam melaksanakan tanggungjawab membela dan membuang status kemiskinan ladang. Ahli parlimen Tan Tee Beng pula langsung tidak nampak batang hidung.

tua muda datang hasil kemahuan sendiri menyatakan sokongan mereka kepada pimpinan Perdana Menteri.Dahulu mereka menyatakan , mereka telah memberi undi kepada calon DAP dan PKR. Mereka tidak mahu dibohongi lagi.

luahan perasaan hanya termampu dengan paparan tulisan.

makcik ini tidak melepaskan peluang memberikan pandangan kepada wakil media  yang membuat liputan

Pimpinan Persatuan Sivik Pulau Pinang juga tampil mengemukakan pandangan

' AYAT MEREKA KAMI TELAH BERSIAP SEDIA UNTUK BERUBAH"

Lebih kurang 400 orang telah hadir mewakili ladang dan pelusuk kampung tempat mereka tinggal. Mereka mengucapkan terima kasih di atas kelulusan RM 2 juta oleh Perdana Menteri untuk membaiki atap rumah kaum India dan Cina yang telah rosak.Terima kasih BK ucapkan di atas gambar yang telah di emailkan kepada BK. Nibong Tebal bakal berubah.