Friday, September 23, 2011

DAH LAMA UMNO SOKONG HUDUD.PAS SAHAJA YANG BENGAP




Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata Umno bersetuju dengan hukum hudud pada dasarnya kerana ia sebahagian daripada Islam, tetapi Malaysia belum bersedia untuk melaksanakan undang-undang sedemikian buat masa sekarang.
 
Katanya, ada keperluan untuk mengembangkan maklumat mengenai undang-undang hudud agar orang ramai memahami sebelum parti yang memerintah boleh berfikir untuk melaksanakannya.

“Ini adalah pendirian kami sejak dari dahulu lagi,” kata beliau kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat jawatankuasa Kabinet mengenai harga barang dan bekalan di sini.

YANG TAK MAU BUAT HUDUD IALAH PAS. PAS LIHAT HUDUD MACAM UNDANG-UNDANG JALANRAYA.BUAT MAIN-MAIN JER. KENAPA PAS HANYA INGINKAN HUDUD SAHAJA BUKAN UNDANG-UNDANG ISLAM.

PERKEMASKAN UNDANG-UNDANG ISLAM MACAM UMNO BUAT. MENGAPA PAS TAK FIKIRKAN BINA MAHKAMAH SYARIAH SEBAGAIMANA YANG UMNO MULAKAN DULU.UMNO  KELIHATAN LEBIH PEKA DALAM PELAKSANAAN UNDANG-UNDANG ISLAM. PELAKSANAAN UNDANG-UNDANG ISLAM TELAH MULA DI AJAR SEJAK DI ALAM TINGKATAN 4 DAN 5 LAGI DALAM MATAPELAJARAN PENDIDIKAN ISLAM. PAS HANYA TAHU CERAMAH SAHAJA.