Wednesday, August 10, 2011

JUARA KRISTIANISASI SELANGOR

Larangan Exco ulas isu periksa gereja kekal - MB

Nazri Abdulllah   
SHAH ALAM, 10 Ogos: Larangan terhadap semua anggota Exco negeri itu supaya tidak membuat sebarang kenyataan berhubung pemeriksaan gereja oleh Jais baru-baru ini kekal sehingga kerajaan negeri mendapatkan laporan lengkap dari Jais.

Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim berkata, kerajaan negeri belum lagi mendapat laporan lengkap itu daripada Jais berhubung pemeriksaan ke atas Gereja Methodist Damansara Utama di Petaling Jaya, 3 Ogos lalu itu.

Menurutnya, pihak Jais memerlukan sedikit masa menyiapkan laporan itu kerana turut menghadapi masalah mengambil keterangan dari 12 orang Islam yang terlibat dalam pemeriksaan itu.



Ia kerana beberapa undang-undang yang telah diketengahkan oleh peguam-peguam yang mewakili 12 mereka yang terlibat tersebut.

"Laporan terperinci yang diminta termasuklah hasil siasatan dan soal jawab 12 orang Islam yang dikatakan terlibat serta salinan barang kes yang telah diperolehi hasil dari pemerikasaan. Laporan tersebut masih belum siap lagi.

"Sementara itu, arahan kepada semua EXCO supaya tidak membincangkan isu ini secara terbuka masih terpakai sehingga arahan baharu dikeluarkan," katanya pada sidang media di bangunan SUK di sini.
Turut serta pada sidang media selepas mesyuarat Exco itu, Exco Pembangunan Pertanian, Pengurusan Alam dan Usahawan Yaakob Sapari dan Exco Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan negeri Ronnie Liu.

Tindakan itu menurut Khalid bagi membolehkan pihak Jais menyiapkan laporan tanpa sebarang gangguan dan spekulasi.

Arahan tersebut bagaimanapun menurut Khalid hanya tertakluk kepada Exco, pegawai kerajaan dan jabatan kerajaan negeri dan tidak melibatkan individu, NGO ataupun parti politik.

Selain itu juga, pejabatnya juga jelas Khalid, turut menerima surat oleh daripada firma guaman Tetuan Lee Hishamuddin yang mewakili 10 dari 12 orang Islam yang terlibat.

TAHNIAH KEPADA KHALID JUARA KRISTIANISASI. TAK MAU ULAS BANYAK BANYAK. BUAT BERTAMBAH MENYAMPAH. LANTAK KAULAH . MOGA ALLAH BAGI PETUNJUK DAN SELAMATKAN ISLAM.