Tuesday, August 2, 2011

HARAKAH MEMBAWA MISI ABDULLAH B UBAI

Sekiranya terdapat seorang munafik yang bernama Abdullah b.Ubai yang mengaku menjadi  sahabat Rasulullah SAW dan  mampu mengucar-ngacirkan kekuatan Islam ketika itu, maka tidak hairanlah sekarang ini terlalu ramai munafiq yang berselindung di dalam parti pas lalu mereka membawa obor munafik melalui AKHBAR RASMI MEREKA HARAKAH DAN PORTAL RASMI MEREKA HARAKAHDAILY. Sabda Nabi saw diriwayatkan oleh Sahih Bukhari  yang bermaksud :

Dari Abu Hurairah r.a , katanya Nabi saw bersabda : ” Tanda-tanda orang munafik” itu ada 3 iaitu :
1. Apabila berkata , dia dusta ( DULU PAS KATA  MAU HUDUD SEKARANG TAK MAU. DULU NEGARA ISLAM, SEKARANG NEGARA KEBAJIKAN)2. Apabila berjanji , dia mungkir ( BERJANJI NAK TEGAKKAN DAULAH ISLAM, YANG TEGAK SEKARANG DAULAH KUFUR DAP)3. Apabila diberi amanah , dia khianat ( DAPAT JAWATAN JADI EXCO SELANGOR, EXCO PENANG SEMUA DAH LUPA. HIBURAN DAN MAKSIAT BERLELUASA. PI LAWAN KAFIR DAP SEKARANG!!!!

Adapun munafik itu ada 2 macam iaitu:
1. Munafik dalam iktikad bererti orang yang menunjukkan keislamannya, tapi pada hakikat yang sebenarnya dia tidak percaya kepada Allah dan RasulNya, seperti Abdullah b Ubai dan rakan2nya. Mereka termasuk dalam golongan kafir, bahkan lebih jahat. Dan orang yang seperti ini dijanjikan Allah tempatnya di tingkatan paling bawah dalam neraka. Na’uzubillah….

2. Munafik dalam amal, seperti yang tersebut didalam hadis di atas. Munafik seperti ini tidaklah membawa kepada kekafiran tetapi amat merugikan diri dan merosakkan pergaulan.

SEKIAN BUAT MUNAFIQUN DALAM HARAKAH