Monday, August 1, 2011

GOLONGAN MUNAFIK DALAM PAS DAN PAKATAN RAKYAT

Memandangkan bulan Ramadhan, kebanyakan penulisan teman akan disertakan dengan dalil agar kita semua mengetahui. Bercakaplah benar walaupun pahit. walaupun ramai yang kata PAS itu baik, tapi teman kata sebabahgian besar ahli PAS itu bersifat seperto ORANG MUNAFIK.AHLI  pas MARAH KER? JANGAN MARAH SEBAB KAMU PUN MENGGELARKAN umno ITU JUGA MUNAFIK.

Munafik.

Firman Allah SWT: "Allah mengancam orang-orang munafik lelaki dan perempuan dan orang-orang kafir dengan neraka Jahannam, mereka kekal di dalamnya. Cukuplah neraka itu bagi mereka, dan Allah melaknati mereka, bagi mereka azab yang kekal." (At-Taubah:68)
Erti Munafik
Dari segi bahasa:
Orang yang menyembunyikan perkara/maksud sebenar.
Dari segi Syarak: Seseorang yang tidak menzahirkan kekufuran dengan cara menyembunyikannya didalam hati.

Orang munafik bersifat Talam 2 Muka dengan berpura-pura mengikut segala ajaran Islam dan mengaku mereka orang Islam tetapi didalam hatinya tidak dapat menerima ajaran suci ini sepenuhnya.

Tanda Seseorang itu Menjadi Munafik:

1. Iman Tidak Tetap dan Tidak Teguh
2. Tindak-tanduk Yang Sentiasa Berubah ( DULU NEGARA ISLAM, SEKARANG NEGARA KEBAJIKAN. DULU NAK BUAT HUDUD SEKARANG TAK JADI PULA . DULU HARAM BERSAMA ORANG KAFIR, SEKARANG BOLEH PULA. DULU DOK KATA ANWAR JAHAT, SEKARANG BAIK PULA. DULU JUDI HARAM, SEKARANG BOLEH PULA. DULU BERSALAM DENGAN WANITA HARAM, SEKARANG  NIZAR BERSALAM BOLEH PULA.DULU FUN FAIR, PESTA HARAM, SEKARANG BOLEH PULA DI PULAU PINANG. DULU KONSERT WANITA HARAM. SEKARANG NING BAIZURA BOLEH PULA ))3. Tidak Tetap Kata ( SEPERTI CONTOH DI ATAS )4. Sentiasa mengharapkan Kebaikannya Dibalas ( MASUK PAS SEPERTI MASUK SYURGA. CONTOH BOB LOKMAN)5. Jiwanya Tidak Tenteram ( LIHAT MAT SABU SELALU JER MENGGELABAH. ANWAR PULA AIR MUKA JADI TAK JERNIH)6. Menjadikan Dunia Sebagai Matlamat Hidup ( REBUT KUASA. AJAK BERSATU DENGAN UMNO DI PERAK TAK MAU.DENGAN DAP LAKNATULLAH MAU PULA)

"Bayangkanlah betapa hinanya jika tergolong dalam golongan munafik ini, kerana segalanya penuh dengan kepura-puraan. Lagi pula, balasan di akhirat amat berat."

Allah berfirman yang bermaksud: " Sesungguhnya orang yang munafik itu akan ditempatkan pada tingkatan yang paling bawah sekali dalam Neraka...."
( Surah Al-Nisa':145)