Friday, July 29, 2011

TAHNIAH PEMIMPIN UMNO YANG PANDAI JAGA KEBAJIKAN RAKYAT

PEKERJA UMNO YANG DIBUNUH OLEH MEREKA...............DIA MELAYU BUKAN ORANG AFRIKA



 
GEORGETOWN: Penang Port Sdn Bhd (PPSB), pengendali perkhidmatan feri di Pulau Pinang memberi jaminan tidak akan menaikkan tambang walaupun terpaksa menanggung kos operasi yang tinggi berikutan kenaikan harga diesel.

Pengarah Urusannya, Datuk Ahmad Ibnihajar ( TAHNIAH KETUA UMNO BAHAGIAN TANJUNG), berkata dengan kenaikan harga diesel RM1 seliter atau 63 peratus, PPSB yang tidak memperoleh subsidi, terpaksa membayar mengikut harga pasaran iaitu RM2.58 seliter. ( KALAU KERAJAAN NEGERI SIAP KENAKAN SURCAJ AIR LAGI. MANA GUAN ENG BERANI TURUNAN HARGA CUKAI PINTU, CUKAI SALIRAN DAN CUKAI TANAH . TEMAN CABAR !!!!!)
Katanya, harga diesel yang tinggi itu memberi tekanan kepada operasi feri yang mengalami kerugian sejak beberapa tahun lalu, termasuk RM14.69 juta pada tahun lalu.
 
"Dengan kenaikan harga diesel, jumlah kerugian operasi feri akan meningkat tahun ini. Namun begitu, tambang feri tidak akan dinaikkan dan perkhidmatan akan diteruskan," katanya. Beliau bercakap kepada pemberita selepas menyampaikan Anugerah Kempen Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan PPSB di sini, semalam.

PPSB kini mengendalikan lapan feri bagi mengangkut kenderaan dan penumpang dari Butterworth ke sini, dengan mengenakan tambang sehala RM7.70 bagi kereta, RM2 (motosikal) dan RM1.20 (pejalan kaki). Kadar itu berkuat kuasa sejak Mei 2005. Dengan kira-kira 35 peratus daripada kos operasi feri membabitkan penggunaan diesel, syarikat itu mengalami kerugian terkumpul lebih RM50 juta sejak empat tahun lalu.( WALAUPUN RUGI TAPI TETAP TIDAK NAIKKAN HARGA.HEBAT PEMIMPIN UMNO BERJIWA RAKYAT)