Tuesday, January 17, 2012

PASCA E 13 : SOLIDARITI MAHASISWA MALAYSIA KUDA KAYU PKR


KENYATAAN KUDA KAYU PKR

Tindakan polis menahan seorang mahasiswa Universiti Sains Malaysia (USM) hanya kerana mengecam perdana menteri melalui laman Facebook merupakan satu lagi bentuk intimidasi polis terhadap mahasiswa.

“Selepas peristiwa yang menimpa Bukhairy yang ditahan atas alasan tidak memberi kerjasama dengan polis, Janartana dari USM pula menjadi mangsa intimidasi polis,” kata Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Ahmad Syukri Ab Razab.

SMM, katanya melihat sifat agresif polis dalam menahan mahasiswa merupakan signal jelas kepada intimidasi terhadap aktivis mahasiswa yang sejak kebelakangan ini semakin bangkit memperjuangkan hak kebebasan akademik dan autonomi universiti.

Katanya, hanya kerana menggunakan Facebook untuk mengecam Perdana Menteri, mahasiswa USM itu ditangkap tanpa sebarang alasan lain yang kukuh.

Beliau menyifatkan tangkapan berasaskan Facebook itu sama seperti tindakan UPSI yang menggantung Adam Adli dengan hanya menggunakan fakta Google tanpa bukti lain yang lebih kukuh

TAPI BILA NIK AZIZ DI UGUT BUNUH DALAM FB DAN BUDAK YANG UGUT TU DI TANGKAP POLIS,  KUDA KAYU DIAM. BETUL LA KUDA KAYU .PARASIT PKR.IDEA TAHAP LONGKANG. JADI MANUSIA YANG BOLEH DIBELI. TIADA PENDIRIAN.

merupakan mahasiswa uitm ketika itu. beliau turut di tahan polis. kenapa ketika safuan di tahan polis KUDA KAYU SMM TAK PROTES MACAM KES JAYA NAK BOM HELIKOPTER PM. KAU MEMANG BACUL. OTAK LONGKANG. BAGITAU LA SMM INI PENCACAI PEMBANGKANG. TAK ADIL PADA SEMUA MAHASISWA. AKAI PUN TAK MACAM MAHASISWA BILA BERFIKIR. LAIN KALI KALAU NAK JADI PEJUANG MAHASISWA PI TIDUR DEPAN PAGAR  KUIN DALAM KES MAHASISWA KUIN PROTES KERAJAAN KEDAH. PI LA MARAH POLIS DALAM KES SAFUAN NAK UGUT BUNUH NIK AZIZ.KENAPA TAK BERJUANG UNTUK SAFUAN????

 ALLAH MAHA BERKUASA. SAH LAH SMM NI MUNAFIKKKKKKKKKK

SEMUANYA ADA PADA SMM DAN ADAM ADLI SERTA YANG BERSEKUTU DENGANNYA