Thursday, August 4, 2011

ISU TAN CHENG LIANG DI PROPAGANDAKAN OLEH DAP. WA KAH KAH

Teman dah naik geli geleman bila melihat drama yang di atur oleh puak-puak dap ini. Selepas Tan Cheng Liang keluarkan kenyataan dalam hal pemberian kontrak kepada kontraktor melayu kelas F , maka guan eng pun mengambil peluang untuk berlakon menghentam BN dan UMNO. Lalu hari ini dalam akhbar sinar malik kassim pun mahu mencabar umno menegur mca dalam hal ini. Jika UMNO berani pi tegurlah ketua wanita mca itu. Ayat dan kenyataan yang paling lawak tapi nampak tegas. Sebelum nak cabar umno, teman nak cabar malik kassim pi la tutup fun fair di sebelah queensbay yang dibuat dalam bulan ramadhan. Satu lagi, pi cabar guan eng bagi la kontrak bernilai 74 juta kepada kontraktor melayu seperti yang eck dapat di tambun. Bermain silap mata adalah amalan PR. Cabar benda yang remeh.

Ketua Wanita MCA Pulau Pinang Tan Cheng Liang yang telah mempersoalkan mengenai 243 projek Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) Negeri yang ditawarkan kepada kontraktor-kontraktor Kelas F  di mana nilai projek-projek tersebut adalah kurang daripada RM200,000.

KESAN KENYATAAN INI :

malik kassim mencabar umno menegur ketua wanita mca itu , sekiranya umno berani.

KESAN KEDUA :

SUMBER : ROKETKINI.COM

MCA cadang kontraktor kelas F dimansuhkan?

“Adakah Tan Cheng Liang bercadang supaya Kontraktor Kelas F (untuk Bumiputera) dimansuhkan?
( BILA MASA PULA TAN CHENG LIANG KATA NAK MANSUHKAN. KENYATAAN NG ADALAH BERBENTUK PROVOKOTIF SEHINGGA MENIMBULKAN SYAK YANG SALAH KEPADA MCA.JUSTERU TEMAN CADANGKAN TAN CHENG LIANG BOLEH MENGAMBIL TNDAKAN SAMAN FITNAH  KEPADA NG WA EIK)

“Jikalau MCA berhasrat untuk berbuat demikian, beliau seharusnya mengemukakan cadangan tersebut melalui Presiden MCA atau Menteri-Menteri MCA yang berada dalam Kabinet.
( TAN CHENG LIANG MEMPERSOALKAN PERKARA INI KERANA DAP TELAH BERJANJI AKAN MEMBERI KONTRAK KEPADA KAUM CINA SEKIRANYA MEREKA MEMERINTAH. KENYATAAN INI DIKELUARKAN KERANA INI ADALAH RUNGUTAN DARI KAUM CINA SENDIRI)

“Jangan lemparkan kritikan yang tidak berasas terhadap kerajaan negeri Pulau Pinang yang melaksanakan tender terbuka serta menjaga kepentingan kontraktor-kontraktor Kelas F yang kurang kemampuan mereka dari segi modal berbayar,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
( APAKAH SELAMA INI KONTRAKTOR KELAS F YANG SEDIA ADA TIDAK DI JAGA KEBAJIKAN MEREKA DI ZAMAN BN . ? APAKAH PROJEK PROJEK JPS SEBELUM INI DIBERIKAN KEPADA CINA? GUAN ENG YANG BOHONG KAUM CINA?KONTRAKTOR MANA YANG BERANI TAMPIL MENYATAKAN MEREKA TIDAK PERNAH MENDAPAT 1 PROJEK PUN DARIPADA KERAJAAN SEWAKTU BN MEMERINTAH PULAU PINANG?)

Ng yang juga Adun Komtar turut mempersoalkan Tan dan MCA sama ada mereka mahu menentang UMNO dan menolak peruntukan undang-undang yang ada kerana mahu memansuhkan hak kontraktor-kontraktor kelas F demi membela kepentingan kontraktor-kontraktor bukan Bumiputera.Beliau menambah tuduhan MCA itu membuktikan lidah pemimpin-pemimpin BN bercabang dua
( LIDAH TAN BERCABANG. TAPI LIDAH NG LAGI BERCABANG-CABANG. LIHAT KES RAMPASAN PERALATAN RESTORAN NASI KANDAR SEBELUM INI. INI PUN DAH CUKUP. BELUM LAGI KES LIDAH BERCABANG-CABANG DALAM HAL WANG SUMBANGAN WARGA EMAS DARI SUMBER JUDI. )

TEMAN NAK UCAP TAHNIAH KEPADA KONTRAKTOR MELAYU YANG DAH DAPAT. CUMA TEMAN HARAP JANGAN LA PULA MAIN ALI BABA JUGA ATAU BERI % KEPADA PARTI TERTENTU SELEPAS HABIS PROJEK.FAHAM AJELAH. TAKUT-TAKUT PERANGAI DAP SELANGOR MENJALAR KE PULAU PINANG.