Wednesday, August 10, 2011

ISU MURTAD : ANTARA HAK BERAGAMA DAN HAK AGAMA ISLAM

Sekali lihat macam lawak mr bean apabila pas melatah dalam soal serbuan jais ke atas sebuah gereja methodist di damansara utama.serbuan jais ke atas gereja berkenaan bukan di arah oleh umno mahupun pejabat SUK, tetapi serbuan di buat berdasarkan sumber maklumat dan laporan orang ramai. Dalam serbuan berkenaan 12 orang islam didapati berada di dalam gereja berkenaan. Puak gereja menyatakan mereka hanya menjalankan program berbentuk kebajikan kepada masyarakat. Lalu timbullah kenyataan semangat 1 malaysia . Dalam hal serbuan jais pun semangat 1 malaysia di jadikan benteng untuk menyatakan bahawa pihak gereja adalah benar. Pihak gereja mungkin secara sengaja atau tidak sengaja mengaitkan konsep 1 malaysia dengan kes yang berlaku. Isu yang perlu dilihat sebenarnya ialah persoalan. Persoalan mengapakah 12 orang Islam berada di dalam gereja. Lalu tampillah beberapa orang pimpinan pas menyatakan tidak salah orang islam berada di dalam gereja. sekali lagi islam dilacurkan untuk kuasa undi kepada pas. selalu teman sebut dap laknatullah. Lepas ni kalau pas pun sah sama macam dap nak musnahkan islam, maka layaklah pas pula di sebut PAS LAKNATULLAH.

Tindakan jais sudah tentu mempunyai alasan kukuh berdasarkan pemerhatian yang terperinci. Ianya bukan dibuat secara sesuka hati. Apabila hassan ali mempertahankan tindakan jais, pemimpin pas terutama khalid gereja berang. Berang sebab tindakan jais dan hassan ali akan menyebabkan semangat pakatan akan tercalar. Mudah sungguh cara pas berjuang. Jual prinsip beragama bagi pastikan undi penganut kristian diperolehi. Perkara yang paling teman geram apabila ada yang menyebut " APA SALAHNYA BUKAN ISLAM MENYAMPAIKAN AJARAN MEREKA KEPADA ORANG ISLAM , ORANG ISLAM BOLEH PULA AJAR AJARAN ISLAM KEPADA BUKAN ISLAM." APA SALAHNYA ORANG BUKAN ISLAM MELEBARKAN SAYAP AGAMA MEREKA KEPADA ORANG ISLAM. ORANG ISLAM BOLEH PULA DAKWAH AGAMA MEREKA KEPADA ORANG BUKAN ISLAM. INI TIDAK ADIL DAN TIDAK HARMONIS UNTUK MALAYSIA KATA MEREKA."Jawapan teman mudah sahaja, jika ada yang merestui pandangan sebegini, maka mereka ini wajib di doakan laknat . Perangai mereka sama seperti babi dan anjing yang sentiasa membuat kekotoran .

Untuk orang Islam rujuk semula maksud surah al kafirun ayat yang terakhir menyebut :

" Bagi kamu agama kamu dan bagi kami agama kami"

Maksud mudah yang kita jelas fahami ialah bagi orang kafir kamu dengan agama kamu dan kami Islam dengan agama kami. Agama kami Islam jelas tidak membenarkan penganut kami keluar Islam dan hukumnya adalah murtad. Kami dikehendakki berdakwah kepada orang bukan Islam. Ini jelas dalam hal dan hak Islam. jangan ada lagi malaun wal haramjadah dikalangan orang Islam yang menyatakan " macam ini tidak adillah kepada orang bukan Islam". Mana adil ...orang Islam sahaja yang boleh berdakwah menambah bilangan penganut?Mereka semua ini berani bercakap sebab mereka tahu pas akan bantu mereka. Mujahid yusuf dan khalid adalah hero dalam hal ini. Apa nak jadilah orang pas ini. Ya Allah hancurkanlah mereka ini demi agamamu. Mereka ini perosak akidah umat Islam. Wahai pas, kamu jangan ingat kamu ni pembawa Islam.Kamu beria ia sangat nak memusnahkan Islam demi kuasa undi. Kamu tunggulah balasannya.