Friday, May 16, 2014

PRK51 : RAYER KATA MCA TIADA "BUAH"?

RAYER : MCA TIADA " BUAH"





CATITAN DIARI BK


Tarikh : 15 Mei 2014
Tempat : Lorong Zoo 6

Kehadiran : lebih kurang  130 org.


ISI KANDUNG CERAMAH DAP

 Rayer

1. Hancur BN

2. UMNO samseng umno pernah halang karpal singh drpd masuk parlimen.

3. Ingat tak seorang reporter perempuan ditahan dibawah ISA kerana laporkan kata kata pemimpin UMNO penang yang menyatakanmenyatakan " Orang Cina Balik ke Cina lah !

4. Kehilangan MH370 dgn kehilangan 200 lebih penumpang keluarga mangsa tengah sedih lagi mana pergi Najib?  Najib dgn Rosmah pergi melancong tak tau kat mana ?

5. Dia mengingatkan hadirin banyak perkara /isu  dahulu dan menyeru rakyat hapuskan BN jatuhkan BN.

6. MCA tak ada Hud(buah) atau tak ada Orang ?

7.Orang Cina boleh bela bukan Cina, Orang India boleh bela bukan India , Orang Melayu boleh bela . jadi tak perlulah ada parti yang bersifat kaum di Malaysia pada Zaman ini.

 Mahfuz Omar,

1. Kenang balik hubungan baik beliau dengan karpal singh .Katanya dia suka perkataan hebat dari karpal singh.

2. Seru pengundi undi Ramkarpal supaya dia dapat menyambut Ramkarpal seperti Karpal singh dahulu di Parlimen nanti.

3.Mahu lihat masa depan Malaysia yang sejahtera yang bersepadu bagaikan sebuah keluarga yang tiada perbezaan kaum atau warna kulit.Dan ini dapat dilakukan oleh Pakatan Rakyat yang bersatu dan kuat.

4. Tak nampak ada apa apa pembangunan  yang dilakukan oleh BN yang betul betul beri manfaat kepada rakyat. Apa yang Nampak ialah BN mengambil wang untuk poket mereka utk jadikan mrk kaya shj. mereka tidak hargai setiap sen yag diambil daripada rakyat. Jadi jangan bagi duit kpd krj BN.
5. bekas menteri pelancongan dari UMNO , bekas pengerusi Bank Rakyat dipecat kerana enggan beri pinjaman mudah 400juta kepada kroni UMNO .

6. Sudah sampai masanya untuk menamatkan pemerintahan BN dan digantikan dengan pemerintahan Pakatan Rakyat.


 DR Hatta Ramli

1. BN pengecut larikan diri daripada PRK Bukit Gelugor.

2. harap Ram Karpal tidak akan dihalang masuk parlimen seperti mendiang Karpal Singh.

3. Seru lebih ramai pengundi keluar mengundi supaya Ram Karpal boleh dapat lebih tinggi Majoriti dalam 505. ini penting sebagai suatu keputusan bahawa rakyat mahu sokong Kerajaan PR Pulau Pinang. Tunjuk Krj PR Penang mampu jadi kerajaan ..

4. Pilihanraya Kecil ini jangan main-main. Isu adalah rakyat sama-sama menyokongnya ke hala Parliament. Beliau juga berharap Ramkarpal mendapat majoriti yg lebih besar dari PRU-13. Kami harus menunjukkan kepada orang luar bahawa penduduk tempatan menyokong DAP yg kini menjajah Negeri Pulau Pinang. Ini membuktikan Kerajaan Negeri. Pulau Pinang adalah efektif dan bebas dari rasuah.

5. bekas Menteri Terengganu letak jawatan kerana PM Najib tak hormat perkahwinan anaknya. Orang BN keluar dari parti BN dan tubuh Parti Baru tapi sokong BN . Semua ini adalah sendiwara BN . Seru rakyat semuanya hukum BN terutamanya rakyat Terengganu dan Rakyat Sarawak .