Friday, December 23, 2011

SEJARAH YANG PERLU DI INGAT ATAS KEJAYAAN DAP PULAU PINANG


Sekadar merenung dan membawa ingatan pembaca semua menilai prestasi kejayaan dap pulau pinang ke atas rakyat Pulau Pinang sendiri.

1.Pada 24 Julai, Chow Kon Yeow (Exco Kerajaan Negeri Pulau Pinang) berkata kerajaan negeri PKR dan DAP di Pulau Pinang bersedia menunaikan janji melabelkan jalan dengan bahasa tambahan, selain bahasa kebangsaan di Pulau Pinang. Nama jalan akan dibuat sebagaimana cadangan Teresa Kok pada 14 Februari 2008.

2.26 Mei 2008, Kit Siang telah berkata tidak perlu lagi Ketuanan Melayu. Hak istimewa Melayu dan Agama Islam akan dikesampingkan

3.Lim Guan Eng (Ketua Menteri DAP Pulau Pinang, anak Kit Siang) secara terbuka menolak perlaksanaan pemerintahan Islam di negeri-negeri yang dimenangi oleh Pakatan Rakyat dalam akhbar The Star, mukasurat 16, 16 Jun 2008.
 
4.DEB dihapuskan ketika DAP mula memerintah Pulau Pinang). Pada 22 Jun 2007, Thierry Rommel (Ketua Delegasi Suruhanjaya Kesatuan Eropah, EC) mengkritik secara terbuka DEB yang memberi keistimewaan pendidikan, pekerjaan, perniagaan dan beberapa bidang lain kepada orang Melayu dan bumiputera lain.
 
BOLEHKAH DAP DIPERSALAHKAN?MEREKA KERAJAAN YANG JELAS AKAN MENGHANCURKAN ISLAM SECARA SENYAP SEBAGAIMANA SINGAPURA. BAGAIMANA DAP BERKUASA DI DALAM KAWASAN MAJORITI ISLAM TETAPI BERJAYA MENGUMPAN SEGELINTIR UMAT ISLAM PULAU PINANG