Tuesday, August 16, 2011

PAS PENENTU SYURGA DAN NERAKA



Teman ingin berkongsi sedikit pengetahuan tentang penulisan malaun badigul di dalam wall FB beliau. Sungguh indah bahasanya . Seolah-olah sama dengan bahasa Nik aziz , azli  pas perak dan mat sabu. Mereka ini macam kawan baik malaikat malik dan ridhuan pulak. semua mereka tahu pasal ahli neraka dan syurga.

Kumpulan pas ni lupa bahawa dalam jiwa mereka ada rasa ego. Ego yang kita tidak sedari. Sebab mereka lalai dari rasa ALLAH. ALLAH itu lah segalanya. Rasa tidak pernah rugi kerana ada ALLAH sekalipun mereka rugi dalam soal harta dan sebagainya

PAS lebih cenderung menyalahkan dan mencari keburukan dan kesalahan orang lain dan sebaliknya.Tapi kalau PAS  sedar mereka pun tidak sempurna .jadilah insan yang bersyukur dan selalu memaafkan. .

Teman paparkan peringatan kepada pengikut setia PAS dan PKR .

YANG MENENTUKAN SIKAP SELAMAT

Pengikut Nabi Nuh AS

“Maka mereka mendustakan Nuh, kemudian Kami selamatkan dia dan orang-orang yang bersamanya di dalam bahtera, dan Kami tenggelamkan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami. Sesungguhnya mereka adalah kaum yang buta (mata hatinya). (7:54)

Pengikut Nabi Hud AS

“Maka Kami selamatkan Hud beserta orang-orang yang bersamanya dengan rahmat yang besar dari Kami, dan kami tumpas orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami, dan tiadalah mereka orang-orang yang beriman.” (7:72)

PERINGATAN ALLAH


MAKSUD AYAT -AYAT YANG TEMAN LAMPIRKAN INI, ALLAH TUJUKAN UNTUK SEMUA HAMBANYA TERMASUKLAH PAS DAN PKR YANG SELALU MEMBUTAKAN HATINYA DAN MEMBUAT HUKUM UNTUK KEPENTINGAN UNDI DAN PARTI.
“Dan (ingatlah), ketika Tuhanmu mengeluarkan keturunan anak-anak Adam dari sulbi mereka dan Allah mengambil kesaksian terhadap jiwa mereka (seraya berfirman): "Bukankah Aku ini Tuhanmu?" Mereka menjawab: "Betul (Engkau Tuhan kami), kami menjadi saksi". (Kami lakukan yang demikian itu) agar di hari kiamat kamu tidak mengatakan: "Sesungguhnya kami (bani Adam) adalah orang-orang yang lengah terhadap ini (keesaan Tuhan)"  [7: 172]

“Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk isi neraka Jahanam kebanyakan dari jin dan manusia, mereka mempunyai hati, tetapi tidak dipergunakannya untuk memahami (ayat-ayat Allah) dan mereka mempunyai mata (tetapi) tidak dipergunakannya untuk melihat (tanda-tanda kekuasaan Allah), dan mereka mempunyai telinga (tetapi) tidak dipergunakannya untuk mendengar (ayat-ayat Allah). Mereka itu sebagai binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai”. [7:179]