Monday, August 29, 2011

KERANA MAT SABU TEMAN CUTI RAYA PUN TAK SENANG


Hari ini dalam harakahdaily mat sabu sekali lagi berlakon dengan menyatakan beliau akan saman utusan. Bila pula mat sabu baca utusan. Ini semua kerja munafik baca utusan sebab pas kan dah boikot utusan. So, janglah baca utusan. Petang ini tok mufti seluruh malaysia teropong anak bulan. Kalu anak bulan timbul, esok kita menyambut raya. Esok insyaAllah  1 syawal.

Orang lain seronok menyambut raya, teman pula dok kena follow mat sabu. hari-hari mat sabu akan berlakon dan terkini mat sabu salahkan utusan dan telah berbincang dengan peguam untuk menyaman utusan. Inilah mat sabu yang dah sama dengan anwar ibrahim yang suka sangat main saman-saman. Blog dah paparkan siaran suara mat sabu dok kata pejuang kemerdekaan dan memuja komunis. Mat sabu dah terkantoi.

Bila terkantoi mat sabu akan gelabah gila la. Ingat tak kes bilik 121 di kota bharu . Kes mat sabu berkhalwat dengan bini orang. Apa yang berlaku, mat sabu terlepas sebab pandai berlakon. Katanya si perempuan itu hantar kain. Ada yang kata hantar tuala. Soalnya, kenapa yang hantar itu mesti perempuan. Kenapa mat sabu tak suruh lelaki yang hantar. Mat sabu sedar dia berseorangan dalam bilik hotel. Mana tarbiyyah pas. Mana semangat usrah pas? Mat sabu sekali lagi mencemar nama pas demi  elaun PBAPP dari DAP laknatullah.

Teman melihat, dalam hal ini mat sabu perlu meminta maaf. Kalau tak, teman percaya pas akan kalah teruk dalam pilihanraya ke 13. PAS nak harapkan undi kafir? bila pula halal undi kafir? Bila pula pas jadi keldai atau kuda tunggangan kafir. Malulah pas jadi kuda tunggangan kafir. Mana nak letak kalimah toyyibbah.

Teman nak beraya pun tak senang. Kerana kes mat sabu teman kena menulis perkembangan yang berlaku di balik tabir. Semalam ada di Perlis. Kalu tidak, rasa macam tak bersyukur pulak. Maksud teman, tak bersyukur tinggal di negara yang aman . Teman tiada cuti. Biasalah hidup lone ranger kata orang kampung teman. Apapun teman yakin 1 syawal gerak kerja perang terhadap mat sabu akan dilancarkan.

Ya Allah aku bersyukur kerana 29 hari berpuasa kau mengizinkan hambamu ini berqiamullail . Inilah sejarah pertama teman dalam usia menjangkau tua, teman di izinkan Allah berqiamullail setiap awal pagi Ramadhan. Teman berdoa agar dap dilaknati Allah dan dikurniakan kemenangan dalam perjuangan ini. Kepada rakan dan sahabat jangan lupa malam ini all out bertakbir jika esok jatuh 1 syawal.