Monday, July 18, 2011

STRATEGI PERANG RASULULLAH SAW BAKAL MENENTANG STRATEGI POLITIK ANWAR DAN SEKUTUNYA.

Alhamdulillah buku ini ada dalam simpanan teman. Protokol Yahudi, The Green Book Dan riwayat Julius Caesar boleh ditentang dengan membaca buku ini. Buku kedua yang boleh di baca ialah buku yang berjudul " Belajar dari Perang Khaibar : Strategi Nabi Menentang Yahudi". harganya RM 16.90

Yakinlah kita semua, bahawa kita sedang berlawan dengan kumpulan bani Nadhir, Qainuqak dan Quraizah. Mereka ini bertopengkan PAS, PKR dan DAP. Qainuqak tu jelas macam DAP.


Apa yang teman dapat ringkas sedikit dalam pembacaan buku di atas. Harganya tidaklah terlalu mahal. RM 19.50 dan boleh dibeli di mana -mana kedai buku popular."Terdapat dua hal yang sangat menonjol dalam strategi perang Rasulullah. Pertama, hampir semua strategi peperangan yang dilakukan Rasulullah bersifat lebih dahulu menyerang, kecuali pada Perang Khandaq. Kedua, sistem agen risikan dan jaringan keamanan yang sangat baik, iaitu dengan membentuk pasukan ekspedisi dalam rangka pemetaan medan, penguasaan lapangan, dan perisikan. Oleh karena itu, strategi perang Rasulullah sangat berpotensi mencapai kemenangan. Maknanya, dalam hal melawan dap laktullah wal yahudi PKR, UMNO perlu menguatkan barisan risikan dalam mengenalpasti kelemahan yahudi dan sekutunya dap.Pemetaan dan rangka serangan adalah terletak pada tahap kesedaran pejuang UMNO itu sendiri.


Untuk makluman semua sahabat perang merupakan tahap akhir dari perjuangan dakwah Rasulullah. Ia juga merupakan pengorbanan tertinggi bagi umat Islam. Kekuatan risikan adalah punca teras kekuatan serangan. Untuk kepentingan risikan,  Nabi SAW menyimpan setiap maklumat dengan penuh kerahsiaan. Tidak diceritakan sebarang informasi ketenteraan walaupun kepada isterinya Khadijah

Dalam sejarah Islam tercatat nama Hudzaifah Ibnul Yaman sebagai salah seorang agen risikan Rasulullah dalam menghadapi orang-orang kafir dan munafik yang ingin memerangi Islam dan Muslim.Rasulullah,melihat  Hudzaifah  sebagai orang yang boleh dipercayai, memiliki ingatan yang kuat , cerdik dan cerdas dalam mengolah informasi. Hudzaifah juga dikenal sebagai seorang yang mudah bergaul dengan semua orang.