Tuesday, July 5, 2011

MENJAWAB HUJAH STUPID SEORANG KETUA MENTERI YANG BERKELULUSAN AKAUNTAN

Kenyataan Akhbar oleh Ketua Menteri Pulau Pinang dan Setiauasaha Agung DAP Lim Guan Eng di Kuala Lumpur pada 4 Julai 2011. ( merangkap francis light moden)

Adakah Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein Berani Untuk Mengharamkan Perkasa Sebagaimana Beliau Mengharamkan Bersih Atau Menahan Senator Ezam Mohamad Dan Khairy Jamaluddin Sepertimana Juga Polis Telah Menahan Ahli Parlimen Sungai Siput, Dr. Micheal Jeyakumar Devaraj Di Bawah Ordinan Darurat Bagi Membuktikan Pihak Polis Tidak Mengamalkan ‘Double-Standard’ Atau Pilih Kasih?

( WAHAI GUAN ENG LAKNATULLAH PERKASA TU BERDAFTAR DI BAWAH ROS. BERSIH MANA ADA BERDAFTAR DI BAWAH PENDAFTARAN PERTUBUHAN. MENGAPA BODOH SANGAT? )

DAP mempersoal desakan Hishammuddin bahawa pihak berkuasa akan bertindak adil dalam menghentikan semua perhimpunan walaupun hanya mengaharamkan kumpulan reformasi pilihanraya Bersih, apabila tiada tindakan diambil terhadap UMNO dan Perkasa yang menganjurkan demonstrasi ganas di Pulau Pinang pada 1 Julai 2011. Mengapakah Hishammuddin tidak menahan Ezam di bawah Ordinan Darurat atas ancaman beliau bahawa tidak perlu tunggu pilihanraya umum dan beliau mahu mengadakan lebih banyak bantahan bagi memaksa saya untuk meletak jawatan sebagai Ketua Menteri?
( APA BUKTI UMNO DAN PERKASA YANG ANJURKAN PERARAKAN TERSEBUT?BUATLAH LAPORAN POLIS? BUAT BANYAK BANYAK DALAM 3OOO KER.ORDINAN DARURAT INI UNTUK APA WAHAI GUAN ENG LAKNATULLAH? ADA BACA KE?)

DAP menyokong demonstrasi aman tetapi mengutuk sekeras-kerasnya demonstrasi ganas. Kegagalan pihak polis untuk bertindak ke atas demonstrasi ganas oleh UMNO dan Perkasa, menberi tanggapan bahawa jelas terdapat ‘double-standard’ dan pilih kasih. Penangkapan Jeyakumar dan lima ahli PSM yang lain di bawah Ordinan Darurat adalah tidak adil kerana kegagalan untuk mengemukakan sebarang bukti bahawa dia telah melancarkan perang terhadap Yang Di-Pertuan Agong dan negara. Tuduhan menyebarkan fahaman komunis adalah tidak masuk akal apabila Malaysia sememangnya telah lama mengadakan hubungan akrab dengan negara-negara komunis seperti Cuba, China dan Vietnam

( HUBUNGAN DIPLOMATIK DENGAN PENYEBARAN FAHAMAN KOMUNIS 2 PERKARA YANG BERBEZA. ANTARA MAKAN NASI DENGAN BUANG AIR BESAR. SAMA KER? MEREKA DI TAHAN BAWAH ORDINAN KERANA MENYEBARKAN FAHAMAN KOMUNIS MELALUI TULISAN, PERBUALAN DAN PERBINCANGAN. POLIS TAHU LA DIA PUNYA KERJA WAHAI GUAN ENG. HANG JAGA PENANG BAIK-BAIK. PERANGAI HANG LAGI ZALIM DARIPADA KOMUNIS. SEBAB HANG NI CAMPUQ KOMUNIS  DAN LIBERAL....LAGI TERUK.)