Tuesday, April 28, 2015

P044 : DAP ADALAH TUNJANG MASALAH HUBUNGAN PAS -PKR



Mengapa kita berkata demikian? Hal ini jelas terpampang kepada kita berikutan tindakan tidak masuk akal DAP/PKR yang secara terburu-buru mengeruhkan keadaan dengan menghentam PAS dan bukan setakat itu sahaja berikutan usaha murni PAS untuk memantapkan lagi sistem perundangan negara dengan meningkatkan lagi taraf Sistem Perundangan Islam. Bukan itu sahaja, malahan ketumbukan DAP Sabah dan Sarawak dengan jelas dan nekad memutuskan hubungan dengan PAS sekaligus keluar daripada Pakatan Rakyat di negeri berkenaan. Dan yg lebih memualkan kita lagi ialah DAP yang disokong oleh PKR memutuskkan hubungan dengan Presiden PAS dengan secara tidak rasminya memutuskan hubungan dengan PAS diperingkat pusat. Leraian terakhir hanyalah Selangor. Jika PR tidak berkuasa di Selangor nescaya DAP/PKR tidak akan teragak-agak untuk menendag PAS dan seribu cacian dan kejian. 

Berbalik kepada tajuk di atas, apakah rasional DAP/PKR bertindak sedemikian walhal Hudud dalam Perundangan Islam itu juga merangkumi kononnya agenda utama PR untuk membendung ketirisan dan ketidakadilan kerajaan BN. Nampaknya semua itu hanyalah retorik DAP/PKR semata-matanya. Jika tidak mana mungkin semudah itu DAP/PKR memutuskan hubungan dengan PAS. 

Maka nampaklah kepada kita apa sebenarnya agenda DAP/PKR. Agenda utama DAP/PKR adalah untuk menaikkan sistem yg tidak Islamik spt sekularisme, liberalisme dan pluralisme (SLP). Ideologi sedemikian amat bertentangan dengan sistem Islam. Maka logiklah kepada kita DAP/PKR memutuskan hubungan dengan PAS hanya kerana Sistem Islam yg ingin didaulatkan oleh PAS. Walhal sistem Islam amatlah menitik beratkan soal ketirisan dan keadilan malahan lebih daripada apa yg dituntut oleh DAP/PKR atau mana-mana ideologi sekali pun. 

Jika penentangan terhadap Sistem Islam yang menjadi keutamaan kepada DAP/PKR. Di mana letaknya isu di atas kepada mereka? Letaknya hanyalah untuk meraih undi rakyat supaya menentang kerajaan BN. Dan bukan kita tidak tahu DAP/PKR juga terlibat membuat onar dalam hal ketirisan dan ketidakadilan di negeri2 di bawah pemerintahan mereka. Hal yg jelas ialah pemecatan TSKI yg kita tahu begitu telus dan teliti orangnya tetapi ditendang begitu sahaja menerusi 'Langkah Kajang'. 

Mungkin selepas ini BN akan menjadikan modal politik bahawa agenda ketirisan dan ketidakadilan hanyalah omongan kosong DAP/PKR semata-mata supaya rakyat menentang mereka. Kita tunggu dan lihat apa lagi tipu-daya yang boleh dimainkan oleh DAP/PKR untuk memancing undi. Lebih memualkan lagi apakah lagi strategi mereka untuk memperkudakan PAS dalam mengjayakan agenda SLP mereka.

SUMBER : PENYOKONG PAS