Tuesday, February 18, 2014

TUNGGU REPORT POLIS DARI NGOS MELAYU TERHADAP KASSIM AHMAD


 
 
PAS mengkritik tindakan Kassim Ahmad yang dilihat telah menghina Islam berhubung kenyataannya yang mempersoalkan bagaimana masyarakat Islam mendewa-dewakan Nabi Muhammad, menyatakan rambut wanita bukan aurat serta wujud kasta paderi.

Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Mahfuz Omar berkata, sewajarnya kerajaan memandang serius kenyataan tersebut dan mengambil tindakan tegas terhadap Kassim yang juga dikenali sebagai pelopor golongan anti hadis Malaysia.

Sehingga kini ujarnya tidak pernah ada sebarang tindakan tegas oleh mana-mana pihak berkuasa terhadap Kassim, walaupun sebelum ini ajaran 'anti-hadis' itu telah difatwakan haram.

"Beliau (Kassim) persoalkan bagaimana masyarakat Islam mendewa-dewakan Nabi Muhammad, rambut wanita bukan aurat dan wujud kasta paderi.

"Ini satu penghinaan kepada Islam dan pencabulan hak dan penghinaan terhadap Majlis Raja-Raja," kata beliau dalam sidang media hari ini.

Kenyataan Kassim pada "Seminar Pemikiran Kassim Ahmad: Satu Penilaian" di Putrajaya semalam telah menimbulkan kontroversi apabila mendakwa Islam sebenar di negara ini telah diselewengkan oleh sistem 'kasta paderi' yang dipanggil ulama.
 
BK : NGOS MELAYU PERLU BERTINDAK ADIL. DALAM HAL INI BK NANTIKAN NGOS MELAYU BUAT LAPORAN POLIS TERHADAP PENGHINAAN YANG DILEMPARKAN OLEH KASSIM AHMAD.
 
NANTI PUAK PAS KATA NGOS PRO UMNO SEOLAH OLAH HANYA BERMAIN DI GIGI AIR SAHAJA DAN SEOLAH OLAH HANYA DI ARAH UMNO SAHAJA.DAH TAU DAH SI KASSIM AHMAD NI BAPA LIBERAL ATHIES ...