Tuesday, January 15, 2013

PASCA E 13 : NIK AZIZ KENA BRAIN WASH DALAM MAJLIS SYURA ?KALIMAH ALLAH EKSKLUSIF UNTUK UMAT ISLAM


Keep your promise: Dr Mahathir and Nik Aziz in a friendly situation in Kelantan around the time Nik Aziz said that the then Prime Minister should retire and that he would follow.


firman Allah swt:



maksudnya:

“Dan sesungguhnya jika engkau (wahai Muhammad) bertanya kepada mereka (yang musyrik) itu:
“Siapakah yang menciptakan langit dan bumi?” Sudah tentu mereka akan menjawab: “Allah”.
Ucapkanlah (wahai Muhammad): “Alhamdulillah” (sebagai bersyukur disebabkan pengakuan mereka yang demikian – tidak mengingkari Allah), bahkan kebanyakan mereka tidak mengetahui (hakikat tauhid dan pengertian syirik).”

(Surah Luqman, 31:25)


Firman Allah swt lagi,




maksudnya,

“Dan sesungguhnya jika engkau (wahai Muhammad) bertanya kepada mereka (yang musyrik) itu: “Siapakah yang menurunkan hujan dari langit, lalu Ia hidupkan dengannya tumbuh-tumbuhan di bumi sesudah matinya?” Sudah tentu mereka akan menjawab: “Allah”.

Ucapkanlah (wahai Muhammad): “Alhamdulillah” (sebagai bersyukur disebabkan pengakuan mereka yang demikian), bahkan kebanyakan mereka tidak memahami (hakikat tauhid dan pengertian syirik).”

(Surah al-`ankabut, 29:63)

PERSOALAN .FIKIRKAN BERSAMA


Mengapa mengharap PENGANUT AGAMA KRISTIAN agar lembut hatinya dan mendapat hidayah melalui MEDIUM bible dan ajaran kristian ?

Adakah jika GOD dan LORD dan FATHER ditukar kepada Allah dalam bible , maka org kristian akan terbuka hatinya kpd Islam ?

Hanya melalui bible sahajakah dakwah dapat disampaikan, maka amat perlu ditukar nama tuhan yg asal ?

Ramai orang kafir yang menerima hidayah dan memeluk Islam akibat dari MEMBACA AL QURAN iaiti AL HUDA (petunjuk), AL FURQAN (pembeza), AN NUUR (cahaya), AL HAQ (kebenaran).