Tuesday, May 8, 2012

PASCA E 13 : ISU KUIL PERAI BUKTI PAS SEKUTU DAP MENYERANG AGAMA HINDHU




PIC : bumiyang.blogspot

KENYATAAN GUAN ENG DALAM BERITA TV3 JAM 8.15 BERTARIKH 8/5/12

" kalu BN dapat pulau pinang balik habis semua kuil hindu dirobohkan."

Kenyataan wakil UMNO :
Guan Eng bercakap berunsur perkauman. Kami UMNO Pulau Pinang dah bina 6 KUIL HINDU berbanding kerajaan sekarang" Ketua Pemuda UMNO P.Pinang.

( kenyataan ini telah dimanipulasikan. UMNO berada di bawah BN. yang bina kuil tu ialah kerajaan BN. Samalah dengan PAS yang merestui pembinaan kuil dan pembesaran kuil oleh kerajaan Penang. Puak PAS ini, mainlah isu lain. isu macam ni mudah sangat nak ditangkis dan di jawab. Bagaimana pula dengan bantuan pembinaan kuil di kelantan?

peruntukan bina kuil kerajaan kelantan beri. bina masjid ?

PAS Penang memainkan isu peruntukan khas membina kuil sebanyak RM 600000. Ini bermakna PAS jelas menentang pembinaan kuil dan PAS menolak kepelbagaian agama di Pulau Pinang. BK mencabar PAS menhalang state daripada terus menghulurkan bantuan kepada semua kuil Hindhu dan Buddha termasuk gereja di Pulau Pinang. Ada beranikah PAS ?PAS kena sedar, peruntukan itu adalah peruntukan khas dari MIC dan bukannya UMNO. PAS jangan nak dapat simpati umat islam dalam isu kuil perai.

UMNO ialah rakan BN jadi apa silapnya umno kata " kami juga berikan peruntukan " sebagaimana nik aziz kata kami juga membantu kuil buddha di kelantan?