Monday, February 6, 2012

PAS E 13 : GUAN ENG MARAH BLOGGER KES RAMAS BUAH DADA


lama sungguh BK tak nulis. banyak cite yang tersimpan dalam sudut hati dan benak fikiran. macam-macam kes terpapar dalam fikiran BK berkaitan Pulau Pinang. Dalam perjalanan dari arah selatan ke utara memang meletihkan. apatah lagi kadang-kadang jalan sesak teruk akibat kemalangan dan pelbagai lagi. di malaysia bila kemalangan, yang paling dahsyat menyebabkan kesesakan ialah kerana prihatinnya pemandu lain yang nak tengok kejadian yang berlaku.

Analogi inilah yang ingin Bk bawakan dalam kes meramas buah dada yang dikaitkan dengan anak guan eng.kes ini menjadi sensasi kerana melibatkan anak seorang ketua menteri yang pandai bercakap dan mencari kesalahan orang lain. guan eng meminta blogger papagomo dan pisau net memohon maaf kerana menyiarkan artikel berunsur fitnah ke atas dirinya dan anaknya. beliau menafikan dengan sekeras kerasnya anak beliau yang berumur 16 tahun tu meramas tetek  seorang gadis cina. dengan kata lain membuat gangguan seksual. katanya tiada bukti yang dipaparkan blogger pro kerajaan tersebut. hanya berdasarkan cerita fitnah.

BK pelik juga, mengapa guan eng boleh kalut dengan hal ini. anaknya di pindahkan sekolah lain. guan eng terkantoi dalam hal ini.guru guru yang mengajar dan mengenali anaknya lebih tahu siapakah anak guan eng.baik atau nakalkah beliau. dalam hal meramas buah dada kawan, bukanlah satu perkara yang pelik. ianya dilakukan tanpa sedar atau tidak sedar. remaja biasalah melakukan perkara yang mereka rasa geram. guan eng sepatutnya merasa bangga kerana anaknya berjaya meramas tetek seorang remaja cina yang lain. lagipun sebangsa. bukan tetek remaja melayu atau india ( jika benar berlaku).apapun bagi BK tahniah guan eng kerana punyai anak yang hebat.