Friday, August 5, 2011

DAHULU ISU KRISTIAN DI PULAU PINANG, SEKARANG DI SELANGOR

Apa yang nak dihairankan kes umat Islam berbuka puasa di gereja. Apa yang salahnya? apa yang tak kena? biarlah orang islam selangor nak dibaptiskan . Bukankah itu perjuangan pas selama ini ini . Demia dap biarlah umat islam dimurtadkan. Pelik dan hairan mengap nak berbuka puasa di gereja? OOOOOO maybe masjid di selangor masih kurang lagi sebab Khalid gagap dok kalot bina rumah ibadat bukan islam.

BERITA BERKAITAN :

Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dilaporkan pada malam semalam mengganggu sebuah majlis makan malam yang diadakan di sebuah gereja di Petaling Jaya tanpa sebarang waran. ( JAHATNYA jais. yANG BAIKNYA pas SOKONG PROGRAM INI )
NONE

Puluhan anggota Jais dan polis didakwa memasuki bangunan Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) pada sekitar jam 10 malam dan mula menyoal hadirin berbilang kaum pada majlis itu.Paderi kanan DUMC Daniel Ho dilaporkan berkata majlis makan malam itu diadakan dalam semangat 1Malaysia oleh Harapan Komuniti, sebuah NGO yang menawarkan bantuan kepada golongan yang tidak bernasib baik dan memerlukan. ( APA KAITAN SEMANGAT 1 MALAYSIA. KALAU PADERI TAK FAHAM ISTILAH 1 MALAYSIA , TAK PERLU NAK KAITKAN 1 MALAYSIA)Katanya, pegawai penguatkuasa hanya meninggalkan bangunan itu kira-kira dua jam kemudian.jais jabatan agama islam selangor 271106Jumaat lalu, DUMC menjadi tuan rumah kepada sebuah forum mengenai pembaharuan pilihan raya yang dianjurkan oleh Persatuan Promosi Hak Asasi Manusia (Proham). Majlis diadakan di kompleks aktivitinya di Dream Centre, yang antara lain memaparkan ketua BERSIH 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan dan timbalan pengerusi Suruhajaya Pilihan Raya Datuk Wan Ahmad Wan Omar.Menurut anggota DUMC yang menulis mengenai kejadian itu di laman web mikro-blog Twitter, anggota Jais juga menggeledah tong sampah gereja berkenaan.Menurut DUMC, satu kenyataan berhubung kejadian itu akan dikeluarkan hari ini.

SUMBER MALAYSIA KINI :

 Exco kerajaan Selangor bagi hal ehwal Islam, Datuk Dr Hasan Ali berkata Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) melakukan pemeriksaan ke atas Gereja Methodist Damansara Utama di Petaling Jaya malam tadi kerana terdapat bukti kegiatan penyebaran agama bukan Islam terhadap penganut agama Islam.

hasan ali umno pas selangor talk quality hotel 300708 05Menurut beliau, maklumat yang diterima mengatakan terdapat kehadiran orang Islam yang hadir pada majlis berbuka puasa di gereja berkenaan.( ORANG SELANGOR HEBAT BERBUKA DI GEREJA )“Terdapat seramai 12 orang yang beragama Islam telah menghadri majlis tersebut. Tiada serbuan dan tiada tangkapan dibuat.

“Sebaliknya pemeriksaan dilakukan hanya selepas rundingan dengan pihak penganjur diadakan,” kata Dr Hasan (kiri) dalam satu kenyataan media.

APA YANG BERLAKU SEBENARNYA.PADERI KATA TANPA KEBENARAN. HASSAN ALI KATA DENGAN KEBENARAN SETELAH BERBINCANG. JAWAPAN TEMAN , INI ADALAH PROJEK HASSAN ALI YANG TERAKHIR SEBELUM DI PECAT SEBAGAI EXCO AGAMA ISLAM. SAYONARA HASSAN ALI,. LEPAS INI BOLEH JAGA SABHA CONSULTAN SEMULA DAN BUAT PROGRAM KELUARGA BAHAGIA.