Thursday, July 28, 2011

SIRI 20 DAP LAKNATULLAH : DISEBALIK TABIR PERUNTUKAN RM 20 JUTA UNTUK PENGAMBIL ALIHAN TANAH BAGI TANAH PERKUBURAN DI JELUTONG


DAP cukup berbangga apabila menyebut rm 20 juta diperuntukan untuk mengambil tanah bagi tujuan tanah perkuburan berdekatan masjid Jelutong. Tahukah anda bahawa tanah ini di ambil berdekatan dengan lot-lot rumah umat Islam. Bukankah kaedah ini adalah bertujuan untuk menghalau umat Islam di sekitar masjid. Sudah pastilah umat Islam akan berpindah kerana rumah mereka berdekatan dengan kubur. Soalnya sekarang mengapakah kerajaan negeri tidak membuat proses pengambilalihan tanah perkuburan di lot 21 dan 22? Bukankah kedua dua lot ini yang dipohon oleh penduduk ? Jelaslah sekarang, di dalam bajet 2011 , kerajaan negeri menyatakan peruntukan rm 20 juta bagi pengambilalihan tanah di sebelah Masjid jelutong bagi tujuan tanah perkuburan adalah mempunyai niat jahat iaitu menghalau orang islam secara terancang. celak punya guan eng.

NOTA TAMBAHAN :

KEMENTERIAN DALAM NEGERI TELAH BELANJAKAN RM 5 JUTA  UNTUK  PROJEK FIZIKAL BANDAR SELAMAT GEORGE TOWN DAN BUTTERWORTH PADA TAHUN 2010. PERUNTUKAN SEBANYAK RM 17 JUTA PULA DISALURKAN KEPADA PDRM BAGI TUJUAN PENCEGAHAN JENAYAH. KERAJAAN NEGERI KELUAR NERAPA SEN UNTUK ATASI JENAYAH?