Sunday, July 24, 2011

SIRI 13 DAP LAKNATULLAH : RM 8.6 JUTA UNTUK PERBADANAN BUKIT BENDERA

BUKIT BENDERA KU AKHIRNYA DINIAGAKAN SECARA KAPITALIS
KEADAAN KERAPI BUKIT BENDERA SEBELUM JANUARI 2011

PERUNTUKAN KERAJAAN BN BERNILAI RM 63 JUTA UNTUK KERETAPI BARU.NAMUN HARGA TIKET TELAH DINAIKKAN SEBANYAK RM 8 WALAUPUN YANG MEMBIAYAI PROJEK NAIK TARAF INI IALAH KERAJAAN BN. UNTUNG LAGI DAP LAKNATULLAH

RAKYAT TERPAKSA MENANGGUNG RM 8 BAGI MENIKMATI SUASANA DI BUKIT BENDERA. SEBELUM DIPERBADANKAN , TIKET KERETAPI HANYALAH RM 4. NAMUN, SELEPAS GUAN ENG MENUBUHKAN PERBADANAN BUKIT BENDERA, NILAI BUKIT BENDERA TELAH DPERDAGANGKAN SECARA KAPITALIS.


Sahabat sekalian, sedarkah kita bahawa bukit bendera merupakan sebuah kawasan tanah tinggi yang berstrategi dan kaki  bukitnya boleh sampai ke barat daya. Penubuhan perbadanan bukit bendera oleh guan eng adalah untuk memastikan keseluruhan kawasan bukit bendera di niagakan. Ini termasuklah di seluruh kawasan bukit bendera. Dengan kata lain, perbadanan ini akan membuat projek komersial bagi memberi kesan untung kepada kerajaan negeri. Jadi tidak hairanlah tambang keretapi bukit bendera telah dinaikkan sebanyak rm 8 daripada rm 4 sebelum ini. Setelah diperbadankan, kerajaan negeri telah memperuntukan sejumlah wang sebanyak rm 8.6 juta bagi tahun 2011 untuk membiayai kerja-kerja naik taraf dan mengindahkan kawasan bukit bendera.Perbadanan bukit bendera boleh kaut untung berlipat ganda. Bukit bendera juga dimajukan melalui peruntukan kementerian pelancongan. Bayangkan, perbadanan kaut untung berlipat ganda dan kesannya merugikan rakyat.Bukit bendera tidaklah sejuk seperti dulu. Sekarang kalau pi bukit bendera memang panas. Guan eng nak bina hotel lagi.Nilai alam sekitar yang nyaman tidak lagi dirasai. Kawasan-kawasan denai kadangkala sukar dimasukki kerana di kawal oleh anjing belaan individu tertentu. Justeru, apa yang boleh dibanggakan sekarang. Bukit bendera bakal digondolkan dengan semangat kapitalis. Untung berlipat ganda. Ingat!!!!! rm 63 juta telah disumbang oleh kerajaan BN bagi menaiktaraf keretapi bukit bendera. Duit ini duit kerajaan BN. Kerajaan DAP baru nak pump rm 8.6 juta sahaja bagi tahun 2011. Boleh buat perbezaan iaitu  Kerajaan BN bagi rm 63 juta dan  Kerajaan DAP bagi rm 8.6 juta. Siapa yang baik dan sayangkan rakyat Pulau Pinang?