Wednesday, July 6, 2011

BERSIHKAN PULAU PINANG DARIPADA PEMBOHONGAN DAP ( MANIFESTO KE TIGA PILIHANRAYA KE 12)

Manifesto ke tiga dap laknatullah ialah menjurus kepada Sosial dan alam sekitar. Kalu diikutkan meman nampak gah dan mantap. tapi realiti macam hamPAS. kata orang kampung teman macam pelaq. terlalu banyak berjanji akhirnya bak kata pepatah melayu " siakap senohong gelama ikan duri, bercakap bohong lama-lama mencuri". benarkah dap mencuri hak rakyat pulau pinang? isu parkir, isu surcaj dan isu beg plastik. dalam tak sedar mencuri wang rakyat dan membebankan rakyat.

dap dalam manifestonya di pulau pinang mahu memastikan kemampuan rakyat untuk memiliki rumah. wah!!!!!!!!! bergegar gegendang telinga mendengarnya? dah 3 tahun setengah perintah, apakah semua rakyat dapat memiliki rumah. mana ada dap bina rumah kos rendah. pemaju perumahan bina rumah semuanya rm 300000 hingga rm 500000. pi sahaja batu maung, balik pulau, tambun, bukit minyak, juru, tasek gelugor, jelutong dan banyak tempat lagi semuanya berharga atas rm 300000. rumah kos rendah memang tidak di bina  oleh dap. buktinya :

dap bohong rakyat

dap bohong rakyat


guan eng bohong rakyat


 selepas guan eng memerintah
 mana pi rumah mampu milik yang dijanjikan oleh dap dalam manifesto mereka untuk pakcik ini.
akhirnya wakil umno/bn juga yang tolong. terima kasih dato lan pinang tunggal. pemimpin mendekati rakyat tidak perlu terlalu bergebang. tetapi pemimpin yang berjiwa rakyat banyak melakukan kerja. macam pemimpin umno/bn di atas.

tunggu sambungan manifesto ke tiga dap bahagian 2.....